View Single Post
Jeg er svært fornøyd med huden min. Dette med kosthold tror jeg er en viktig faktor for svært mange men det har aldri vært noe jeg har tenkt særlig over, med unntak av alkohol.

Alkohol fucker jo generelt opp hele kroppen og huden er ikke et unntak. Ansiktet er noe mer utsatt enn andre steder på kroppen, mye grunnet hudtype og at huden der er tynn. Jeg tror mye ligger genetisk, alle i familien min har veldig fin hud, selv for de som begynner å dra litt på årene. Når min farmor døde i en alder av 94 så var det ikke antydninger/svært lite rynker.

Har også et familiemedlem som er dermatologist/hudlege og har fått en rekke tips og triks, samt produkter som ikke er tilgjengelig for privatpersoner jeg har tilgang på.

B-vitaminer kan du rett og slett ikke få nok av, og jeg har brukt Triobe (https://www.felleskatalogen.no/medis...viatris-564846) i sikkert 15-16 år, denne er reseptbelagt og koster litt ekstra men med en god effekt, bra for håret er det også, og jeg tror det bidrar til at jeg har såpass tykt hår som jeg har, hør med legen din neste gang du er på besøk, så får du en resept.

Når det gjelder det havet vi har av produkter for ansiktet så må man nesten bare prøve seg frem til man finner noe som fungerer for deg. Jeg dusjer så og si hver dag, noe som er tilstrekkelig. Vi gutta vasker jo stort sett sjeldnere enn jenter som gjerne har sminke og diverse å få vekk.

Hvor i ansiktet er det majoriteten av hudproblemer har en tendens til å oppstå hos deg TS?

Selv hadde jeg litt hudorm/blackheads på nesen for en del år tilbake og for det så brukte jeg bare en enkel skrubb+svamp når jeg dusjet og problemet ble borte. Ville også vært litt forsiktig så du ikke overforbruker eller stresser huden din for mye, det kan enkeltvis forverre det du sliter med.

Prøvd deg litt frem, få en oversikt over kosthold og spesielt sukker, alkohol kombinert med annet som er notoriske å forårsake uten hud. Ville også prøvd p få litt sol i ansiktet, er du likblek så synes dette i langt større grad.

INb4 homo )
Sist endret av Candiru; 13. mai 2024 kl. 03:06.