View Single Post
Sitat av Fortvilet Vis innlegg
Takk for svar, ja det er nok en kombinasjonen. Skal til første psykolog time imorgen tidlig. Får høre hva han mener og om alt dette. Det er nok riktig som du sier for min del,- jeg prøver og søke erfarings råd her for og sette logikk til mine reaksjoner som kom når jeg sluttet med alle medisiner samtidig og brått.

Trenger bare at ting blir normalt igjen, men det kan nok være mye og spørre om, da det kan godt være at en underliggende traume effect fra et traume bond som ble brått stopp på…
Vis hele sitatet...

Hvis du har levd i en traumatisk hverdag over tid så er det kanskje ikke at ting blir normalt som vil være å foretrekke (ettersom normalt da vil si å være i et traumatisk forhold med alle de negative effektene det har med seg). Men, jeg forstår at du ønsker at ting skal bli annerledes og at du ønsker å få bukt med de negative erfaringene du gjør deg i disse dager.
Bra at du skal til psykolog og snakke litt der. Du får stille med åpne kort, snakke ærlig og åpent om din situasjon og hvordan du ser og opplever det. Psykologen har ikke løsningene vil jeg tro, men kan sikkert være til hjelp med å få sortert tankene dine og introdusere deg til verktøy for å håndtere tingene i livet ditt.
Og skulle du ikke oppleve at det er noe med psykolog som hjelper så får du sende en pm så kan jeg tipse deg om noen andre behandlingsformer som kanskje kan være til hjelp (ikke noe alternative behandlinger osv). Har gjort meg mine erfaringer i løpet av livet og det er bare en terapiform som har gjort en stor forskjell i mitt liv.