View Single Post
Trådstarter
45
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Du har tatt Seroquel 3 ganger? Det blir man overhodet ikke avhengig av.

Nå snakker vi litt i sirkel og jeg gjentar meg selv. Vær så snill å ta til deg det jeg skriver nå



Se på innlegget ditt, du lister opp ganske mange forskjellige medisiner.
Hvorfor har din lege vært komfortabel med å gi deg alle disse medisinene? Dette omfanget av medisinering tyder på at du har kommunisert til legen din at du ikke har det bra psykisk og har hatt behov for hjelp.

Du nevner at du opplevde en "livskrise"

Vi kan derfor anta at du har (forhåpentligvis forbigående) problemer med psyken som ikke er en konsekvens av medisinene, men motsatt.
Medisinene kan dog ha kastet hjernen din ut av balanse mtp. dopamin, serotonin, noradrenalin, GABA, osv.
Du nevner Cipralex, Sobril, Seroquel, Truxal, Alimemazin, ganske mange forskjellige medisiner som alle har omfattende effekt på diverse nevrotransmittere, som igjen kan ha forverret de psykiske plagene som er underliggende.

I tillegg forstår jeg det slik at du brukte sobril flere ganger daglig i en del uker? Dette er det eneste jeg kan se for meg at du har blitt noenlunde tilvendt, så den ekstra uroen du føler på kan være en kombinasjon av at du ikke lenger tar Sobril OG livskrisen du såvidt har nevnt.
Å stoppe daglig bruk av Sobril i flere uker vil for alle være litt ubehagelig. Du er svakt tilvendt Sobril, ikke avhengig eller hekta. Jo mer du "overdriver" og overtenker tilvenningen din i hodet ditt, jo verre vil du føle deg.

De gode nyhetene er at dette hurtig vil gå seg til da hjernen og kroppen har en ekstraordinær evne til å reparere eventuelle ubalanser. Spis sunt, unngå masse sukker og alkohol, gå turer i solen og få frisk luft.
Trening er helt supert for kropp og sinn. Hold deg unna mer medisiner som Seroquel, det har mange kjipe bivirkninger.
Prøv å sove 7-8 timer hver natt, og skån deg selv for overveldende eller stressende situasjoner mens du ordner opp i psyken.
Vis hele sitatet...

Så sant alt du skriver.
Jeg skal prøve og ikke tenke mer på dette. Men takk for sll støtten.
Sendte deg svar på din PM, der forklarer jeg litt mer privat med tillegg til psyken. Situasjonen som utløste plagene.

Jeg er selvsagt overbevist om alle medisinene jeg tok om en annen på kort tid 4-6 uker gav nervesystemet og resptorene mine en smell.

Når jeg er ute går tur i 20c grader med 2 hettegensere og caps på, så kjenner jeg pannen er kald, og svetten også kald, og kroppen svetter lite ellers den før ? Andre går ute i shorts og t shorte.

Føler som en drugg svette.
Kan det være ? Psykiater lege sa at det vil ikke hjelpe og bli fortere ferdig med plagene ved og drikke mer vann eller trene/svette ting ut.