View Single Post
Sitat av Fortvilet Vis innlegg
Klarte og komme meg ut døren idag, og faktisk kjøre bilen til et vann jeg gikk rundt på 40min. Hjemme igjen nå. Kjente meg veldig trøtt når jeg gikk.. er dette kanskje pga seroquelen jeg sluttet med ?

Sovnet ikke orntlig inn i natt, lå og hadde øynene igjen følte jeg det meste, men kanskje sove jeg 1-2 timer sammenhengende.
Vis hele sitatet...
Du spør om du er trøtt fordi du har sluttet med Seroquel når du i neste setning sier at du sov 1-2 timer?

Du tok Seroquel i 3 dager kjære venn, det er ingenting.
Jeg tror mye av søvnproblemet ligger i at du stresser noe jævlig med søvn og tror du er avhengig av diverse medisiner. Dette overtenker du sikkert når du ligger og skal sove. Uroen etter bruken av Sobril bør gå over ganske hurtig og ikke alt for ille.

Hva er det som skjer med deg når du ligger og skal sove på kvelden? Vær så snill å forklare.

At du nå er trøtt er bare bra, ta en kort blund på 45 minutter før klokka blir 15, så klarer du forhåpentligvis å sove bedre i natt. Hvis du klarer å holde ut uten å ta en blund er det enda bedre, da vil du forhåpentligvis være så trøtt i kveld at du sovner lett og sover lenger enn natt til i dag.

Du gikk en tur i dag, veldig bra. Da fikk du litt lys på netthinnene og litt frisk luft samt aktivitet.

Det er veldig viktig at du får deg en søvnrutine fremover. Legg deg til fast tid og stå opp til fast tid.

For min del ble søvnen mye bedre etter en lang periode med forferdelige søvnproblemer etter at jeg begynte å legge meg fast 22-23 og stå opp 06-08.
Noen ganger bryter jeg med rutinen, og det føles som regel litt kjipt, men jeg kommer meg fort tilbake igjen.

Når kvelden kommer om en del timer bør du kutte ut mobil og hvertfall lesing om ting som bekymrer deg. Sett på noe hyggelig og rolig musikk eller naturdokumentar på TVen og skru ned lysstyrken.
Hvis du skal sove klokken 23 f.eks bør du gjøre deg klar til å sove halvannen time før og legge deg i sengen så kroppen blir klar til å sove.
Sist endret av krystallkongen; 11. mai 2024 kl. 13:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.