View Single Post
Her kan du lese om seponeringssyndrom eller abstinenser når man slutter med antidep, det er ganske aktuelt.

https://nhi.no/sykdommer/psykisk-hel...appingssyndrom

"Symptomene kan være forkjølelsesliknende, søvnproblemer, kvalme, svimmelhet, forstyrret følesans og opplevelser av "elektriske støt" i hodet. Alle typer antidepressiva er rapportert å kunne gi slike reaksjoner, enten som følge av brå stans eller for rask nedtrapping av behandlingen. "

https://www.forskning.no/angst-depre...medisin/504304

"Min erfaring er at hvis man trapper ned gjennom en eller to måneder, gjerne enda mer, er det mye lavere risiko for opphørssymptomer. Det er veldig viktig å gjøre dette langsomt og i samarbeid med legen, sier han.

– Mange pasienter med angst har et kronisk forløp, hvor angsten veksler i intensitet. Det kan forveksles med opphørssymptomer, sier han.
"

Jeg forstår godt holdningen din, og jeg støtter planen om å "slutte med alt".

Poenget mitt er bare at du kan gjøre dette vanskelig for deg selv ved å bare drite i å ta alt av medisiner på trass og fordi du er utålmodig, ELLER bruke legen til å gjøre sluttingen tryggere og mer komfortabel.

Hvis du kjenner på kroppen at du tåler ubehaget så vil du sannsynligvis sakte men sikkert komme deg tilbake til normalen.

Du har blandet inn akutten, DPS, og skriver "Eller stå i helvette. Jeg har til nå valgt og prøve og fortsette og stå i benzo helvette. Psykiater lege sa benzo abstinensene jeg har kan vare 3-4 uker, og jeg har konstant ubehag og angst hver sekund.

Hvilke tanker gjør du deg om dette?
Medisinene du har tatt gjør at vi ikke aner hvilken av dem som forårsaker "helvete" som innebærer å ikke klare å sitte stille og "konstant ubehag og angst".
Uansett hva som er årsaken er jeg redd for at ubehaget du opplever til slutt vil bli for mye for deg, og da kan man fort finne på noe dumt.
Vi her på freak aner ikke hva som vil hjelpe eller gjøre vondt verre, noe en lege eller kanskje overlege på DPS kan hjelpe med.

Det er ingen skam i å bruke en uke eller to-tre på forsiktig nedtrapping, det betyr vel ingenting om du slutter I DAG eller om noen uker hvis planen uansett er å slutte.
Sist endret av krystallkongen; 10. mai 2024 kl. 05:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.