View Single Post
For meg høres det mer ut som om det er summen av alle de forskjellige medisinene du har brukt som er roten til ubehaget ditt.

Leger rasjonaliserer ofte medisinering med kjemisk ubalanse og ender med å gi deg en feit cocktail med antipsyk som kødder med nivåene av nevrotransmittere i hjernen din og gjør at du føler deg dritt.

Seroquel for eksempel demper dopaminaktiviteten i hjernen din slik at du blir "roligere" og gjerne søvnig. Det sier da seg selv at du også vil føle deg tyngre og mindre motivert.

Så mange uker med benzo vil uten tvil merkes når du slutter, men det vil også kombinasjonen du har tatt av Vallergan (Alimemazin), Seroquel osv.

Da jeg var på rusakutt fordi jeg sov så dårlig ga de meg Alimemazin, Orfiril og Sobril, samt Imovane og Apodorm.

Førstnevnte gjorde at jeg følte meg helt forjævlig sliten og giddalaus, og jeg spiste som en gris.

Benzoer alene er ikke ideelt, men de andre medisinene går enda verre ut over følelsen du har av velvære.

Om det er problematisk å stoppe med Sobrilen kan jeg ikke tro noe annet enn at du må få hjelp med nedtrapping. Gjerne lavdose Diazepam over noen uker f.eks.

Jeg overlevde avvenning fra enorme mengder Rivotril og div. andre Benzodiazepiner så en vane på noen Sobril i døgnet vil du klare å komme deg av uten varige men

Jeg synes folkemengder er uutholdelig når jeg er benzoabstinent, prøv å skåne deg selv fra stressende situasjoner i begynnelsen og for all del kutt ut de andre medisinene også.