View Single Post
Mann 44år.
Jeg fikk for 8 uker siden en livskrise. Gikk til legen og fikk truxal 15mg mot uro, og Alimemazin evolqn 20 mg mot søvn. Ingen av disse hjalp, fungerte. Gikk tilbake til legen etter 1 uke, og fikk da ; sobril 10mg mot uro, og cibralex 10mg mot deprisjon og Seroquel Depot depottab 50 mg mot søvn.
Sobril hjalp litt første uken, men ingen ting av det andre, begynte derfor og ta mer og mer om en annen av av alle medesinene jeg hadde fått.

Etter sobril 10mgx2 dagen var brukt opp etter 2 uker fikk jeg ny pakke men da på 15mgx2 dagen, og brukte dette også i 2 uker og 2 dager. Totalt sobril, 4 uker og 2 dager 2 gang til dagen og tillegg bruk av det andre.

Jeg forstod at jeg hadde kommet ut av kontroll, og sluttet med sobril for 7 dager siden nå på dagen/kvelden.

Da smalt helvette, det ble tlf til dps og akutten, og angst og uro og abstinenser kom slik jeg trodde jeg skulle dø.

Jeg fikk vite jeg kunne legges inn, eller trappe ned. Eller stå i helvette. Jeg har til nå valgt og prøve og fortsette og stå i benzo helvette. Psykiater lege sa benzo abstinensene jeg har kan vare 3-4 uker, og jeg har konstant ubehag og angst hver sekund. Men jeg er sta, og får mer angst av og legges inn.

Anti dep sluttet jeg også brått med dagen etter slutt med sobril, men da hadde jeg bare brukt dette i 12 dager.

Fikk noen zobitin 7.5mg av min mor for 5 uker siden (imovana) som fungerte både på søvn og uro, men disse har også benzo stoffene i seg, og påvirker samme reseptorer. Så disse har jeg nå sluttet også med.

Har noen her noen erfaringer med og slutte brått på sobril slik jeg har gjort, også anti depresive osv?

Kunne trengt litt oppmuntring og støtte i denne forferdelige situasjonen. Drikke ikke alkehol, eller tatt medesiner eller rus før.

Mvh
Fortvilet.
Sist endret av Fortvilet; 9. mai 2024 kl. 20:52.