View Single Post
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Erlpil Vis innlegg
Tok kontakt med en del ulike tilbydere og GlobalConnect (da HomeNet) var meget imøtekommende og gira på å bygge ut til hele blokka (ca 25 enheter). De hadde et fiberpunkt nede i veien noen blokker lengre nede. Forsøkte å få med flere blokker på ruta til fiberen til å hoppe på for å senke konstaden for de alle, men det var beboerne i vellet ikke interessert i. Skal farken ikke ha noe nytt vel?!
Vis hele sitatet...
Dette høres veldig kjent ut fra... nå nærmer det seg vel 10 år siden? Noe sånt.

Min far ble kontaktet av noen homenet selgere, de gikk for å høre hvor mange i nabolaget som var interesserte i fibernett. Mange (inklusivt min far) takket egentlig nei, men jeg fikk nyss i det. Jeg hadde mange år med hodepine grunnet Telenor (på råttent kobber) og Get (på råttent COAX), så jeg tryglet han om å tenke seg om en gang til. Det tok vel ca. 2 dager eller noe sånt før neste nettverks (og dermed også TV) problem viste seg, og fattern var med.

Temaet ble tatt opp på velforeningsmøte, og etter at flere ble påminnet hvor dårlig det egentlig var med Get var det akkurat mange nok som ble med til at Homenet ville bygge ut. Jeg husker ikke helt prisen for utbyggingen, men jeg husker at vi betalte 400 kroner for gigabit mens Get skulle ha tusenlappen for 500mbit, så kostnadene for utbygging er garantert spart inn nå .

Første par månedene var det noen barnesykdommer, så alle som ikke ble med godta seg litt. Men deretter har det bare vært fryd og gammen siden. Nå har vel 95% av nabolaget fiber, og de få som fortsatt sitter med Get har en mye bedre opplevelse da det kun er de som sitter med det.

Jeg kan si mye om Globalconnect sin businessavdeling, men "homenet" har aldri slått feil for meg personlig. Jeg har nå Globalconnect i en ny leilighet med gigabit for 500 kroner via sameiet, og fått tilbud om 2.5G for 700.

(TL;DR: snakk litt med globalconnect og hør hvor mange i nabolaget som må med før de orker å bygge ut der.)
Sist endret av Freddy_fred5; 8. mai 2024 kl. 22:00.