View Single Post
Sitat av Dough Vis innlegg
§ 3-5.Skyldnerens plikter i gjeldsforhandlingsperioden
Skyldneren plikter i gjeldsforhandlingsperioden:

a. å avsette lønn og andre inntekter som overstiger det skyldneren trenger til nødvendig underhold av seg og sin husstand,
b. å si opp leieavtaler og andre avtaler om fremtidige ytelser som ikke gjelder varer og tjenester som er nødvendig for skyldnerens eller dennes husstands livsopphold,
c. å ikke avhende eller pantsette eiendeler og verdier som kan tjene til dekning for fordringshaverne, med mindre namsmannen samtykker,
d. å ikke stifte ny gjeld uten etter namsmannens samtykke, eller foreta andre disposisjoner som er egnet til å skade kreditorenes interesser.
Samtykke etter første ledd bokstav d skal bare gis til refinansiering, boligformål eller til strengt nødvendige varer og tjenester og bare dersom låneopptaket fremstår som forsvarlig med hensyn til gjeldsordningen og skyldnerens økonomiske stilling. Gjeld stiftet i gjeldsforhandlingsperioden etter bestemmelsen her omfattes ikke av gjeldsordningen. Beslutning som tillater gjeldsstiftelse, kan ikke påklages.
Vis hele sitatet...
Dette er jo ikke relevant mtp spørsmålet mitt.

jeg kan presisere:

Dersom en person med penger på konto, gir meg tilgang til kontoen og deres midler, vil jeg da gjøre noe galt?

Det er altså snakk om andres penger, men ha full tilgang til disse.