View Single Post
Sitat av SaySo Vis innlegg
Takk! Stolt av meg selv også.
Det er bra at du har kommet frem til hva du vil og ikke vil. Er en viktig erkjennelse det. Jeg har vært rusfri i en periode før jeg var i behandling og sånt. Og det var.... ikke så fett. Jeg hadde så mye traumer og dritt som var ubearbeidet. Det gjorde at jeg var rusfri, men jeg hadde det på ingen måte bra med meg selv eller i relasjon med omverdenen. Etter jeg var i behandling og ble rusfri så har jeg det balansert, har gode relasjoner og livet er bra (som alle andre liv så inneholder det både oppturer og nedturer og er ikke konstant bra, men jeg står i følelser og takler utfordringer uten å måtte flykte til rusen). Mitt tips vil derfor være å få noen samtaler med noen som du kan få bearbeidet ting og tang på. Da vil du få det bedre med deg selv. Jeg kjenner selvfølgelig ikke din historie eller hva den inneholder. Men, de fleste som ruser seg gjør det av en årsak og det er veldig nyttig å få klarhet i hva de årsakene er. Min erfaring er at det er mye lettere å orientere seg i landskapet da.

Håper du finner løsninger som fungerer for deg og klarer å holde deg unna det du ønsker å holde deg unna. Kjenner meg godt igjen i at stoffene mister sin sjarm og at det skal voldsomt mye til for å få en tilnærmet tilfredsstillende effekt.
Vis hele sitatet...
Hvordan holder du ut? Du skriver at du hadde null livsgnist i et år, pluss et halvt år etter før du omsider begynte å kjenne på bedring. Jeg har hatt et lite og skuffende tilbakefall etter 1 mnd clean nå. Og jeg synes den mnd var et helvete på jord, med da først abstinenser som plaga meg dag og natt. Og når de roa seg, følelse av verdiløshet, nedstemthet, grå hverdag, alt er kjedelig, drømme om dop og lysten på det. Jeg syntes den lille mnd føltes såååå sinnsykt lang. Pluss angsten over at man aldri skal få kjenne på euforien igjen. Nå må jeg gjennom dritten igjen og ja, har du noen tips til hvordan holde ut? Hvordan greide du det? Å gå sånn i 1,5 år ser jeg på som nesten umulig men du klarte det. How? Del gjerne mindsetet ditt.