View Single Post
Jeg har god effekt på aduvanz. Jobber ikke per dags dato, men det er pga behandling for rus, fullføring av skole, flytting et par ganger og ja...litt ymse. Men, jeg har planer om å begynne å jobbe i løpet av sommeren og er spent på det. Vil tro det går bra, men jeg vet at stress kan gjøre meg til et utfordrende menneske å være rundt. Også kan jeg irritere meg over en haug av småting.
Men, jeg vil tro at jeg evner å holde meg i balanse.

Adhd er veldig individuelt og kan oppføre seg og oppleves veldig ulikt. Medisiner hjelper på med mange ting, men det er ikke nødvendigvis sånn at alt løser seg. Og for min del så har jeg gått litt av og på medisiner og benyttet forskjellige medisiner gjennom 6-7 år. Og jeg har lært meg selv å kjenne både med og uten medisiner. Jeg har lært meg i stor grad, ved hjelp av hvordan jeg kjenner meg selv og vet at adhd'en min opptrer, å unnlate å følge de forskjellige oppheng og strålende ideer jeg kan få når jeg holder på med noe annet. Og jeg har lært meg noen teknikker for å ta meg selv ut av forskjellige symptomtrykk og slikt.
Det er dessverre ikke mulig for alle å få til det tror jeg, men det er mulig at jeg tar feil også. Min adhd har blitt litt snillere i oppførsel etterhvert som jeg har blitt eldre. Også har jeg forsøkt å lese meg godt opp på diagnosen og sett på forskjellige måter å håndtere ulike ting med diagnosen.
Kan hende du ikke har funnet riktig medisin, ikke har funnet riktig dosering, kanskje har ubehandlede andre ting (traumer, angst, stress, stoffskifte, vitaminmangel osv) som gjør at du ikke fungerer så godt som du kan gjøre.
Det gjelder å samarbeide med den som du prøver ut medisiner med og forklar din situasjon og hvordan du opplever hverdagen. Også kan du gjerne si at du gjerne ønsker å jobbe og synes det er frustrerende at du ikke ser muligheter for det selv om medisiner fungerer og gjør hverdagen bedre.