View Single Post
Mr.Glum's Avatar
Trådstarter
19
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg så noe greier at man kan bli kastet oppi en slags bag rundt stammen av et bra så vi blir tl kompost og gir kroppen vår tilbake til naturen som igjen kan nyttiggjøre seg via dyr osv.

Det hadde vært fett da
Vis hele sitatet...
Sånt som det er gode tiltak. Særlig om hele prosesessen kan gjennomføres uten godkjenning av andre enn meg selv. Etter man er ærklært død regner jeg med at nærmeste slekting har det juridiske eierskap over liket? Fint om man kunne se gjennom fingrene når det kom til det punktet.

De sprø folkene i Colorado med 192 lik på lageret sitt drev med noe kompost-greier, tror jeg. Ikke at jeg hadde bekymret meg med et norsk firma.

Sitat av j0n Vis innlegg
Hvis det er ingen etterlatte som vil arrangere begravelsen, så vil kommunen gjøre det
Vis hele sitatet...
Det er ikke det som er problemet, det er at å betale for gravstein og profesjonell stell av gravplassen koster mye, og er å kaste penger rett ut av vinduet når familien min bor veldig langt unna Norge. Å bli husket som en irriterende regning er så kjedelig.

Sitat av FreeMax Vis innlegg
Kanskje du kan donere kroppen til forskning?

Nå vet eg ikkje mye om dette, men mener på at instituttet dekker kostnadene for kremasjon, utgifter med transport og nedsettelse av urnen. Muligens det går an å avtale askespredning, isteden for urnenedsettelse?

https://www.ntnu.no/documents/10268/...=1652441061196
Vis hele sitatet...
Donere til forskning er en nobel tanke, men så langt i livet har jeg ikke klart å bli komfortabel med hva som kommer til å skje med kroppen der.
Sist endret av Mr.Glum; 20. april 2024 kl. 18:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.