Tråd: Alprazolam
View Single Post
Sitat av Quiet Vis innlegg
Hvis man har gått på diazepam, si, ca 6-8 mnd, 20 mg daglig, og bytter til 4 mg ksalol/alprazolam, vil man da få kramper/anfall siden alprazolam ikke er krampestillende? Får ikke tak valium, så har ak begynt med ksalol.
Vis hele sitatet...
Tvilsomt, siden 4 mg Alprazolam tilsvarer rundt 40 mg med Valium/Diazepam. Men alprazolam har kort virketid, så i teorien kan det jo skje at du våkner og får krampeanfall visst kroppen går tom for alprazolam mens du sover.

Slikt har skjedd med meg. Jeg har våknet og vært veldig forvirret, besvimt, våknet og bare gått forvirret rundt om i leiligheten og fått slike epileptiske anfall gjentatte ganger over flere timer.
Det verste av konsekvenser med dette som har skjedd hittil er at jeg pleier å besvime mens jeg går rundt med et glass med f.eks. Saft i hånden. Så når jeg sovner igjen og våkner så finner jeg ut at jeg har sølt drikke overalt, plassert mat på gulvet og andre rare ting.

Jeg mistenker dette er pga. Seroquel. Jeg har en mild form for epilepsi.

Mye avhenger nok av om du av forskjellige grunner er disponert for å få krampeanfall fra før av.
Det kan hende uten at du er klar over det. Jeg var godt voksen når jeg fikk slike anfall for første gang. Begynte å skje noen år etter mye rusbruk.

Jeg var allerede disponert for å få epilepsi pga. Et gen jeg har arvet. Det samme genet øker også sjansen for å få Autisme eller Aspergers Syndrom, noe jeg også har.
Sist endret av einsteindragon; 4. mars 2024 kl. 20:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.