Tråd: Alprazolam
View Single Post
Sitat av Flemming Vis innlegg
Tok siste linje for snart 6t siden. Kanskje 2t etterpå tok jeg Ksalol (knuste den i beholderen ved ett uhell og måtte drikke det, merka ikke en dritt). I des var jeg med en kompis å fikk ett brett, jeg tok 1 og ble helt fucka å måtte hjem. Nå tok jeg en for en time siden, kjenner det jo forsåvidt godt men ikke i nærheten av hvordan det var i Des. Skal sies at jeg ikke hadde tatt benzo på 1 mnd da.
Kan grunnen være at jeg har opparbeidet meg toleranse, selvom jeg har brukt andre stoffer? Å hvordan kan man opparbeide seg toleranse så for på så sterke preparater? Vurderer å ta 1 riv nå og 600-900mg Lyrica etterpå. Men usikker på om det ødelegger Lyrica rusen? Pluss er jo litt ksa fjern. Å om jeg tar noen rivoer (som egt var plan) hva vil dere anse som for mye? Tok vel 2 riv, 4 xanax og 2 valium + 600mg lyrica igår. Å hvorfor blir egentlig toleransen for Lyrica så fort høy? Å hva anser dere som en for høy dose benzo sammen med Lyrica siden det booster det?
Vis hele sitatet...
Høres ikke ut som du har spesielt høy toleranse på benzo, så jeg vil si du allerede har tatt nok. Du vil nok ha virkning fra både Rivotrilen og Valiumen i opptil ca. 2 dager mtp. Dosene du har tatt.

1 måned pause fra benzo er forresten ikke mye. Har man toleranse på benzoer så må man gå rundt 3 måneder uten for at toleransen skal gå ned til 0.

Hva som er for mye benzo avhenger av toleransen. For noen med lav toleranse så kan både 10 og 20 mg være for mye. Personlig har jeg tatt over 100 mg Valium og kun fått litt effekt. Jeg har også flere ganger tatt rundt 20 Rivotril på 2 mg på en gang. Alt jeg følte på var at jeg ble mer rolig og litt euforisk i kroppen, og det varte kun i 6 timer. Men dette var når jeg gikk gjennom moderate abstinenser fra opioder.

Jeg tror ikke engang legemiddelselskapet eller norske myndigheter vet hvorfor man så fort får toleranse på Lyrica. Det er fortsatt et nytt legemiddel vi vet lite om. Svaret er nok utrolig komplisert.

Det tar forresten rundt 3 uker med daglig bruk av benzoer før man får toleranse.
Den effekten du kjente første gang du tok et benzo vil du aldri få kjenne på igjen. Ikke nå som kroppen er tilvent og gjenkjenner stoffet.
Det er litt som med heroin der de bruker flere år på å jakte etter rusen de fikk første gang de tok heroin. Men ingen av de får noen gang oppleve den "highen" like kraftig igjen.
Sist endret av einsteindragon; 3. mars 2024 kl. 18:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.