Tråd: Alprazolam
View Single Post
Sitat av Flemming Vis innlegg
Aha, skjønner! Vissrte ikke at det senket krampeterkelen siden legene skriver ut lyrica og tramadol mot nervesmerter (har skadet hovednerva i ryggraden) Tok begge deler mener jeg, litt stuka så husker ikke en dritt hva som skjedde for 5 min siden.
Men hvor mye hadde du tatt av lyrica da?
Vis hele sitatet...
Også Tramadol senker krampeterkselen, allikevel skrives det ut. Og alkohol senker også krampeterkselen, allikevel selges det. Og spesielt noen gamle antipsykotika har plutselig død som sjelden bivirkning, allikevel er det lettere å få det enn sobril og valium.

Poenget mitt er at veldig mange medisiner har farlige, ofte livsfarlige bivirkninger. Fentanyl er kanskje et spesielt godt eksempel på dette.

Jeg hadde tatt ca. 3 gram i løpet av ca. 12 timer. Men det hadde vært mye farligere visst jeg hadde tatt så mye på bare 6 timer, eller bare 3 timer. Men hvor mye man tåler er veldig inviduelt og spørs spesielt på toleransen.

Men ikke gjør som meg, det vil jeg sterkt fraråde.
Og spesielt å blande Lyrica med opioder kan fort bli farlig, for begge er dempende stoffer som i verste fall kan gi pustestans. Ville bare nevne det selv om du ikke har sagt noe om å bruke opioder sammen med lyrica.
Sist endret av einsteindragon; 3. mars 2024 kl. 01:44.