View Single Post
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Kanskje noen som leser denne tråden som synes det er intressant å høre hva Professor Michio Kaku har å si om liv i unniverset.
https://www.youtube.com/watch?v=vEs-...7NEWSSpotlight
Anbefaler å se hele, men han svarer på akkuratt dette spørsmålet på 20 min inn i videoen.
Vis hele sitatet...
Personlig holder jeg meg langt unna nettsider som youtube når jeg vil finne info som faktisk kan stoles på. Altså fakta.

En video der en professor snakker er ikke mer enn hans personlige mening. Det er en veldig dårlig ide å ta slike videoer for bevis på at slik er det. Spesielt siden ingen fysikere er 100% enige med hverandre rundt dette spørsmålet. Det er fortsatt de som tror vi er de eneste, de som mener at alt liv må se ut som oss, de som mener alt liv må ha vann, de som mener man ikke nødvendigvis trenger vann for all type liv, planeten må være karbonbasert for at liv skal oppstå, andre mener det motsatte. Og sånn går det nesten uendelig.

Det nærmeste vi har av bevis er sannsynlighetbergegning, og den sier at det er så og si umulig at det ikke eksisterer eller har eksistert liv annet sted i universet. Universet er såpass voldsomt stort, over dobbelt så gammelt som jordkloden og det utvikler seg hele tiden. Og med tanke på alle planeter og planetlignende objekter som eksisterer (som vi vet om) så vil man kunne påstå at sjansen for at det er liv andre steder er mye høyere sannsynlig enn 99.99999999999%
Sist endret av einsteindragon; 2. mars 2024 kl. 20:54.