View Single Post
Jeg tenker at det kan være intelligent liv som er basert på stråling, slik som vi er karbonbasert.
Vi har også stråling i oss, men ikke i så stor skala at vi kan leve av kun det som energikilde. Vi må også spise, og vann er viktig for nedkjøling, transport og millioner andre ting. Vi har nok også andre energikilder jeg ikke vet om.
Jo, vi har mye energi i form av elektrisitet i oss. Det er en av jobbene til hjertet å produsere strøm visst jeg ikke tar helt feil. Er vel derfor man kan få i gang hjertet ved å tilføre elekrisitet.

Jeg himler med øynene når jeg hører om de som tror det ikke finnes liv på andre planeter. Det er så usannsynlig at det ikke finnes eller ikke har vært intelligent liv på andre planeter at det blir kun en dum påstand.

Blekkspruter er forresten den nest mest intelligente vesenet her på jorden. Tror de skrev om det på forskning.no for kort tid siden, der de påviste at de smarteste blekksprutene har ca. 50% like mange hjerneceller som oss. De viste også hvor intelligent den var ved å putte den i et bur der den selv måtte åpne døra fra innsiden for å komme ut. Denne var en del komplisert, men var ikke et problem for blekkspruten.
Den brukte tentaklene sine slik vi låser opp en dør når vi ikke har nøkkel.

Intelligent liv er også farlig. Intelligens er grunnen til at vi har atomvåpen, kunstig intelligens, biologiske våpen, kjemiske våpen og mye annet som i teorien kan utslette hele solsystemet vårt. Hele galaksen i fremtiden. Så mange har nok sluttet å eksistere fordi de ble veldig smarte, men var ikke ansvarsfulle. Null ansvarsfullhet og høy intelligen= du vil ikke klare deg lenge.
Det samme vil skje med oss. Bare se på oss, vi velger psykopater som Donald Trump og Putin til presidentskapet, vi bygger kjernekraftverk som enkelt kan gå ille når man ikke samtidig kontrollerer naturen. Sterk skade på et kjernekraftverk pga. Et Jordskjelv er nok. Vi har til og med ubåter som går på kjernekraft som energikilde. Når begge sider har disse så sier resultatet seg selv.

Vi har også sendt opp sonder i verdensrommet med beskjeder til annet intelligent liv. Det er det farligste man kan gjøre når vi snakker om å lete etter intelligent liv. Vi kan prøve å finne den, men aldri må vi la de vite at vi eksisterer. Ikke før vi vet at den er godsinnet mot mennesker og vår planet, og ikke trenger noe av oss. F.eks. Kan de svare med å utrydde oss fordi de trenger planeten vår som en base eller andre grunner. Det kan være de selv leter etter liv som har iq på 10.000 og da vil ikke vi være mye verdt i deres øyne. Kanskje like mye verdt som vi synes en maur er verdt.
Og husk at all intelligent liv som vil overleve må først og fremst tenke på seg selv før de tenker på andre. Og noe alt liv leter aktivt etter hele tiden er nettopp intelligens. Så vi vil bli smartere med tiden, men det vil også alle andre arter vi lar overleve.

Jeg tipper blekkspruten hovedsakelig er så intelligent fordi den under havet har vært gjemt trygt for oss mennesker. Men nå er de oppdaget og mange av de vil dø.
Sist endret av einsteindragon; 2. mars 2024 kl. 01:31.