View Single Post
Psykisk ustabil
133
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Liten update:

-Det ble OpenSSH for ekstern tilkobling, sFTP for å koble opp med Filezilla,
transmission-daemon og transmission-remote er installert så jeg kan bruke SSH til å koble opp eksternt for å starte torrents som blir lastet ned på serveren.

-Samba og caja-share for deling lokalt på nettverket.

-FolderSync for Android, synker automatisk bildemappene mine på mobilen til serveren over sFTP.

-Fikk ikke Samsung TVen min til å koble seg opp over sFTP så installerte Kodi på serveren, nå fikk TVen tilgang til mappene med film/serier/bilder, men grensesnittet var veldig simpelt, ble mye inn og ut av mapper, fungerer fint til å gå inn i Download mappen og finne de seneste torrentene som er lastet ned, men litt knot om man ønsker å gå gjennom hele biblioteket på hundrevis av filmer.

-Så installerte Linux Mint og Kodi på en gammel mini PC og koblet den til TVen i stuen, nå kan jeg se hele biblioteket mitt fra sofaen med cover bilde og beskrivelse av filen/serien, + noen add-on`s som gir meg tilgang til nett-tv, Pluto TV, Plex Live, Samsung TV Pluss for å nevne noen.
Styrer med trådløst tastatur og mus, eller Yatse Kodi fjernkontroll for Android.
Vis hele sitatet...
Hva med fail2ban? Det nevner du ingenting om.