View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Var i samme sko som deg egentlig. Brukte benzo for å håndtere angsten. Jeg lærte dermed aldri å håndtere angsten, og det resultere såklart i at angsten bare ble værre og værre. Til slutt sluttet selv "tunge" benzoer som alprazolam å virke på angsten min. Det endte til slutt med ett voldsomt panikkanfall som utløste en konstant DP/DR og svært hemmende agorafobi. Kom meg ikke ut av huset på mange måneder og ble etterhvert alvorlig klinisk deprimert. Ett selvmordsforsøk senere blir jeg innlagt på psykiatrisk sykehus og satt på stemningsstabiliserende medisiner som antidepressiva og antipsykotika, som jeg fortsatt går på i kombinasjon med atferdsterapi.

Jeg skjønner den dag i dag at jeg nå må ta den jævlige jobben med å finne rotårsaken og jobbe med angsten for å forhåpentligvis bli kvitt den.

Kanskje benzo kommer til å funke for deg resten av livet, det gjorde det hvertfall ikke for meg. Men ikke sikkert vår historie blir lik. Jeg håper hvertfall ikke det, for jeg unner ingen det helvete jeg måtte gå i gjennom.