View Single Post
Har ett opphold på psykiatrisk bak meg med meget merkelig setting hvor jeg oppførte meg helt nomalt hele veien med vitner i barndomsbyen. En slags liten konspirasjon hvor jeg fikk en tillegsstraff etter å sonet en dom.

Å bli kalt gal er noe jeg kjenner meg mer igjen i enn mentale lidelser som også jeg som 99% av verden har vært borti men fikser selv.

Gal for meg betyr at man blir rar av at noe er helt feil, jug utifra egen realitet. Kanskje med noe fysisk itillegg som går på energi og ork som vitamin mangel eller den typiske anemi som kan være ganske alvorlig som går igjen og som kontrollkommisjonen sa til meg var helt normalt og en av de hadde opplevd noe lignede.

Ble rett og slett malt ett forferdelig bildet uten særlig mye rot i virkeligheten og at jeg så meg selv på tv, når fult navn med henvisninger til meg ble brukt.

Rart at de får det til å bli å galt så gal passer greit for meg men sikkert en byrde for mange andre som ikke kommer seg ut av eget eller andres galskap.

Ble overrasket i senere tid hvordan samfunnet fortsatt behandler psyke eller noen som antatt har noen mentale plager.

Har absolutt ikke kommet så langt som Behn familien med mange skal ha det til i media og tror det aldri kommer til å skje heller hvor det er ett stort behov i samfunnet og skylde på andre for egen dritt og helst hvor man slipper unna med det.

Så aldri noe særlig til seksuelle avvik feks som er en stor greie med mentale psyke. Heller mange voldtatte sinn og kropper som var blitt helt aseksuelle av sin tilstand/situasjon.

Mye fordommer møter man på at f.eks alle de som er har vært mentalt psyke må ha det riktig og sannhet.

Jeg personlig liker å være seriøs og liker ett perspektiv med seriøsitet men man tåler å leve i løgner også.

Er sikkert ikke jeg den mest stereotypiske pasienten som holdt meg unna de i 20 år før noen nye møter førte til en grei avklaring.

Problemet hele veien er at det er for mnge hobbypsykologer som har fått for stor betydning for andres helse at psykologer og leger som ikke jobber med vitenskap men i en tro på hva de har lært får ofte ikke avklart rett pga folk står på sitt at det ikke er de på noen måte i mange sammenhenger.
Sist endret av Janikverulani; 27. februar 2024 kl. 12:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.