View Single Post
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Jeg er for at menn og staten skal holde seg unna desiderte kvinnehelse spørsmål og problemstillinger særlige for kvinner,
Vis hele sitatet...
Jeg er kvinne og mener at det er helt greit at både menn og stat blander seg i kvinnehelse-spørsmål og problemstillinger særlig for kvinner. Akkurat som jeg er opptatt av mannshelse og involverer meg i at mennene i mitt liv skal bli tatt på alvor og få god helsehjelp. Å gi tydelig informasjon om hva som er skadelig og ikke for ufødte barn, er vel ikke mer enn man kan forvente. Nei, gravide er ikke perfekte og man gjør ikke alltid alt rett. Men det er stor forskjell på å snuble litt og ikke helt få til det man burde, og på å si til seg selv og andre at [fyll inn det som passer] er helt ufarlig for gravide og barnet, når man ikke har noe ekspertise på området.

Dere som ønsker null innblanding fra staten: jeg regner med at dere også betaler og organiserer deres egen helsehjelp, barselsomsorg, utdanning, politi, uføretrygd, eldreomsorg og egen infrastruktur med veier og strøm og vann og avfallshåndtering? For hvis dere ikke vil ha pekefingeren, så vil dere vel heller ikke ha godene fellesskapet gir?