View Single Post
Sitat av Vekst Vis innlegg
Først og fremst. Støtter at du er villig til å stå i såpass med kritikk men fortsatt stå frem med meningene dine. Det står det respekt av. Helt ærlig.



Putin er grunnen til at møtte Stanislav, den Ukrainske utvikleren fra Kyiv som mistet jobben og måtte begynne å hustle på Upwork.

Putin er grunnen til at jeg møtte Wiktor, en 16 år gammel gutt som lånte broren sitt bankkort for å lage en Upwork profil og jobbe for å hjelpe familien.

Putin er grunnen til at jeg møtte Marie, en 25 år gammel biokjemi student som måtte flytte til sør-Tyskland med resten av kvinnene i familien i 2022. Som våknet en dag av at det regnet bomber ned i Kyiv og er den dag i dag flyktning.

Putin er grunnen til at jeg møter titalls Ukrainere og Russere i Berlin hver eneste måned. Alle jeg har møtt hater Putin. Russere fortjener medlidenhet også.

Putin alene er grunnen til at jeg ikke stoler på et eneste ord han sier. Imøtegår man en slik slange med et åpent sinn blir sinnet ditt forgiftet. Du har for mye tro i din egen evne til å tolke informasjonen du utsetter deg selv for. Det "åpne sinnet" ditt og "kritiske" blikket ditt gjør deg eksponert for å bli manipulert.

For meg ser du ut som du har bitt på framingen til Putin. Hvor målet ikke er å overbevise, men så tvil.

Hva vesten driver på med er totalt irrelevant for hva Russland driver på med.
Vis hele sitatet...

Jo takk.

Krig er og forblir forferdelig og unødvendig. Så ofrene du nevner har jeg ikke problemer med å ha medfølelse for.

Derfor jeg nevner vesten er at de driver også med forferdelig krigføring, på mye større skala enn Putin, men med mye mindre kritikk.