View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det gjør lite forskjell, alle som har fulgt med en smule på hvordan Russland og Putin opererer visste på forhånd at intervjuet ikke var live og var sensurert til de grader, dette påpekes allerede i den 6. posten i tråden. Og da hauser du opp intervjuet med lovord om innsikt i "stygg diktatur". Jeg vet ikke hvorfor du har gåseøyne der, da de fleste er ganske enig i at stygg diktatur er nettopp Putins måte å regjere på.
Ingen av oss som vet hvordan Putin opererer på ble overrasket over at intervjuet ikke var live og at det er sensurert: Du er den ene som ser ut til å bli overrasket over det alle oss andre visste komme til å skje.
I tillegg kjøper du putins, mest sannsynlige løgn, om at spørsmål ikke ble sensurert og at putin ble skuffet over manglende vanskelige spørsmål.
Ok, hvis det ikke var vanskelige nok spørsmål, hvorfor sa de ikke det først og tok et nytt forsøk på intervjuet?

ALLE store intervjuer med viktige folk går igjennom en prosess først: Spørsmål gås over, tilbakemeldinger gis etc etc før selve intervjuet utføres: Dette er helt vanlig praksis og har vært det ganske lenge, at du ikke ser ut til å vite det gir bare fler poeng i "unvidd" potten.

Poenget: Du kaster om deg et syn som fremstår som utrolig naivt for oss som har fulgt med russland.

Måten du skriver på er en smule nedlatende, som om vi resten av "sauene" på berget er uinvidde og ikke åpen for ny kunnskap. Du sprer rundt deg med prisende ord hvor verdifull kunnskap er.. men så ser det ut som det kanskje er du som burde lære deg mer om geopolitikk og verdenshistorie.



Hva er du enig i da, konkret? For alt ketoDaddy gjør er å kaste rundt seg noen vage påstander, sånt piss som 14'åringer på et nachspiel kanskje sluker uten spørsmål. Her derimot, har vi sett slikt møl før. Det eneste han viser i posten sin er at han 1. ikke har det FNUGG peiling på hvordan oljemarkedet fungerer, at han fremdeles tror på russisk propaganda om at Ukraina har et nazistproblemv og noe vagt om at "seiersherrene skriver historier" noe alle lærte på barneskolen.

Kan du forklare meg hva du er enig i og hva som er så verdifult med dette mølet av en post?

"No big deal" sier du, som forsterker mitt inntrykk om at du rett å slett ikke tar saken alvorlig nok. Og det er ganske ironisk da du blir omtrent aggressiv når folk sier hva de vet om putin og ikke trenger å høre enda et bedritent propagandaprogram.



Det er du selv som avgir dette inntrykket så da må du enten lære deg å formulere deg bedre eller avstå fra disse meningene du er enig i da, for de få jeg har klart å putte fingeren på er ignoranse og russisk propaganda.

Altså du slenger rundt deg at folk er uinvidde, trangsynte og at de boikotter ting de kan ta lærdom av og så er det smertefullt åpenbart hvor lite peiling du selv har.
Vis hele sitatet...
Live eller ikke har ikke noe for meg å si, ikke redigert heller. Fordi dette ble stemplet som bare vås og tull, før de i det heletatt har sett det. At de fikk rett går helt fint for meg. Problemet er at de har bestemt seg på forhånd, sånn de pleier.

At jeg er nedlatende har ikke vært meningen (og jeg har heller ikke vært aggressiv), men kan ikke si noe annet om resten av gjengen heller, hva med deg selv som kaller meg dum?

Det jeg er konkret enig i har jeg tidligere sagt. "Jeg likte den kommentaren fordi jeg er helt enig! Vesten er skremmende lite opptatt av histore. Den største kritikken jeg har sett i ettertid er at han snakket i 30 minutter som Russlands historie. Jeg syns historie er interessant, men også viktig. Vesten skal skrive om bøker, endre på histore og lage "uproblematiske versjoner" av alt mulig og det syns jeg ikke noe om.
Det nazi babelet på slutten der for han stå for, så mye legger jeg ikke i en "KP" at hver bokstav og setning må falle 100% inn med mitt syn eller mine meninger."

No big deal - fordi jeg har likt en kommentar der jeg var delvis enig. Nei, det får jeg ikke til å bli "like alvorlig" som dere syns, det er bare et liker klikk..


Det er du selv som avgir dette inntrykket så da må du enten lære deg å formulere deg bedre eller avstå fra disse meningene du er enig i da, for de få jeg har klart å putte fingeren på er ignoranse og russisk propaganda.
Vis hele sitatet...
Ja, så ytringsfrihet er borte? Jeg kan ikke ytre meg med mindre jeg når opp til en viss standard, hvem har satt standarden? Er det på forumet jeg ikke får ytre meg eller i samfunnet?

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Mer? Kanskje flere. Men hvordan måler man det egentlig? Antall døde sivile? Soldater? Ødeleggelse?
Vis hele sitatet...
Vesten vinner vel på begge i etterkrigstiden. Den falske krigen USA lagde i Midtøsten etter 9/11 er jo verre enn hele Ukraina konflikten alene.
Sist endret av CannaLars; 19. februar 2024 kl. 17:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.