View Single Post
Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Dette er bare ansvarsfraskrivelse. NAV operer stor grad på skjønnet vurdering aka trynefaktor. Det er litt russisk rulett det der. Tingen er at man er fucked uansett hvis man ender opp på NAV, uavhenig av hvor mye det kommer til gode for klienten. Mennesker er mennesker å ser ned på folk som er fattig og trenger hjelp. Det er ingen solidarietet for stygge andunger som ble født nederst i hierarkiet. Folk vil gjøre så godt de kan for å holde deg nede fordi de ikke vil bli assosiert med fattige stygge folk. Ikke at jeg tenker slik bare for sånn PSA før noen begynner å grine .
Vis hele sitatet...
Har du blitt behandla dårlig så er jeg førstemann til å stå ved siden av deg. Men måten du fremstår på her sier meg at du er problemet. Du fikk ikke akkurat det du ville, når du ville, så det betyr for deg at hele NAV er dritt og alle er imot deg?

Jeg derimot trengte også hjelp for en del år siden, og er nå suksesshistorien som har vært på «begge sider av bordet». Sjefen min ansatte meg delvis pga og ikke på tross av min egen erfaring som rusavhengig og erfaringen med hjelpeapparatet.

Trynefaktor er en faktor, men den er mye mindre enn du tror. Det er ingen som motarbeider deg eller ikke gir deg det du vil ha pga hvem du er. Hvorfor skulle de det? Det vil jo bare føre til at du blir lengre i systemet. Jo bedre tilbud og oppfølging du får, jo lettere blir de kvitt deg.

Sitter du derimot og kjefter og banner til dem, så er det jo din egen feil at du bruker tiden på det. Si hva du ønsker, hør på svaret, og vit at svaret er svaret og at du kan klage. Ingen er feilfrie, men hvis du ikke tar imot tilbudet NAV har, så har de faktisk ikke plikt til å hjelpe heller. Det er faktisk frivillig.

Ting tar tid, og man må faktisk gjøre en innsats selv. Jeg hører slikt hele tiden. «X gjorde sånn» og «hele systemet er blabla»

Spør dem om hva de har gjort; «det ekke noen vits fordi sutre sutre».
Rart man ikke får hjelp hvis man ikke tar imot. Du er ikke spesiell. Be om et møte, skriv ned hva du vil si, og se til helvete og oppfør deg. Så skal du se at det faktisk går an å få til ting.

Men du kommer ikke til å gjøre det? Bedre å ha noen å skylde på for hvorfor livet ditt suger?