View Single Post
Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Med mindre du er en fersk innvandrer som nettopp har kommet til landet eller lider av down syndrom eller no hvor du er flere trinn evenveik enn alle andre. Så kan jeg ikke se hvordan NAV skulle vært til hjelp for deg for å være helt ærlig.

Mtp jobbmestrende oppfølging bare for å presisere det fordi jeg vet noen kommer til å grine over at jeg ikke er presis nok.
Vis hele sitatet...
Sitat av haha123321 Vis innlegg
tenkte meg det, takk for svar.
Vis hele sitatet...
Sitat av something Vis innlegg
Ikke dra på noen sånne "kurs" i regi av NAV. Ingen hjelper deg der, bedre å bare søke jobber hjemme.
Vis hele sitatet...
Sånne kommentarer tenker jeg bare er et sikkert tegn på at vi bor i et land hvor vi har det altfor godt å ikke vet hva sånne velferdsgoder faktisk innebærer helt til skiten treffer vifta og vi står der selv. Når jeg var 20 var jeg også skråsikker på at jeg hadde funnet min vei i livet og hadde min "masterplan" lagt. Det holdt ikke i 10 år en gang.

Jeg har ymse erfaringer i begge retninger med NAV etter dette, ikke noe jeg er stolt av men heller ikke noe jeg vet eller ønsker å vite hvordan det ville vært foruten i enkelte perioder. Min første erfaring i et sånt tiltak endte faktisk i en veldig bra jobbmulighet som jeg etterhvert valgte bort for utdanning. En mulighet jeg aldri ville fått uten da den først ga meg en god periode med opplæring og praksis i et nytt fag.

Du må jo gjerne gi F og søke jobber selv som anbefalt her men da må du også være forberedt på at ytelsene dine i verste fall stopper.