View Single Post
Problemet er at dette ikke blir tatt alvorlig nok når jeg forteller om det til helsevesenet. Og prøver jeg å advare om hva som kan skje dersom det ikke blir tatt alvorlig så blir det oppfattet som en trussel. Sist gang jeg fortalte om det så ringte de politiet som i sin tur kjørte meg sykehuset. Men da var disse søvnforstyrrelsene og episodene med vrangforestillinger gått over. Men jeg lærte at jeg kanskje ikke burde være så ærlig med helsevesenet.
Vis hele sitatet...
Tro meg, hvis du nevner 5 dager uten søvn, paranoia og redselen for å drepe tilfeldige mennesker fordi du er livredd for å dø selv, så vil legevakten reagere med mindre dette er noe du har kommet med en haug med ganger før. Dette sjekker av de fleste boksene for innleggelse, man kan også få frivillig innleggelse ettersom du åpenbart fortsatt vet ditt eget beste.

"Har du tanker om å skade andre" er et standard spørsmål når man kartlegger psykiske lidelser, veldig få svarer ja på det.

Veldig få leger tør å risikere at det faktisk går så langt at du skader tilfeldige mennesker.
Sist endret av Cheese; 13. februar 2024 kl. 21:49.