View Single Post
Sitat av Yumarium Vis innlegg

I dag fikk jeg vite at den personen som stod han nærmest (og som jeg også har vært med å besøkt en del ganger) har gått bort... Altså mormoren hans. Hun var alt for han og han besøkte hun stadig på gamlehjemmet når han var ute. Jeg fikk vite det i dag, men det er 8 dager siden hun døde.. Så han har vel visst dette noen dager nå. Hjertet mitt knuses på nytt. Jeg kan bare tenke meg til hvordan han har det og jeg legger vel også en del av skylden på meg for at han sitter der inne nå. Jeg har grått en hel del i dag..han var jo der for meg når jeg gikk igjennom mitt.. Og nå går han igjennom dette alene. Jeg føler jeg skylder han det.. Tross omstendighetene ovenfor meg. Jeg vet ikke hva jeg skal føle eller tenke. Jeg er bare knust og knust på hans vegne. Jeg får selvsagt ikke kontaktet han og Det er en rettsak i starten av april hvor vi står på hver vår side.... Alt er så ødelagt og jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom dette..
Vis hele sitatet...
Dette er bare kort oppsummert følelser på spinnville veier at du går hjemme alene, lever og sluker hans følelser. Du skylder ikke han en dritt, at han har mistet mormor er hans sorg, ikke din og ikke ditt problem. Dette er noe du bare MÅ finne ut av selv for din egen del og det er helt uten han som bare påfører deg alt dette forkvakla grumset av noen følelser. Du har ikke oppsøkt hjelp av profesjonelle? Du burde fortelle akkurat dette.
Folk dør hele tiden og hver eneste dag, avisa er full av dødsannonser og her ryker det av pipa fra krematoriet daglig. Det er en del av livet å miste noen og da blir det også en del av livet at de rundt en selv opplever sorg over å miste nære. Du har skrevet mye om dette, det virker som det er blitt litt av limet deres at han har støttet deg gjennom dødsfall. Jeg har selv vært i mange kompliserte, destruktive og dysfunksjonelle forhold så jeg er kanskje ikke den beste rådgiveren. Jeg blir bare veldig glad for å være alene når jeg leser dette for det er så mye bedre enn å være i et forskrudd forhold uten kontroll på hvem sine følelser som er hva.

Har du forresten sett på statistikken over drapsaker i nære relasjoner i år? "I 2024 har vi allerede sett fem drapssaker, hvor gjerningsmennene har hatt en nær relasjon til drapsofrene. I flere av sakene har overgriperne hatt besøksforbud mot de voldsutsatte kvinnene. Flere av kvinnene har også hatt voldsalarm." Dette var bare et tilfeldig sitat fra 9. januar, hvor mange er vi oppe i nå? Prøv å aksepter at han er der han skal være er og kom deg videre før du også blir en del av statistikken.