View Single Post
Sitat av Vasken Vis innlegg
Muligens dere har samme problem som meg i den moderne dating verdenen: Jeg er for åpen og ærlig om meg å min situasjon.

Man trenger ikke å gi ut sånn info med en gang, det går faktisk greit å vente til ting er mer på glid før man begynner å utgi ting som en eventuell partner bør vite om før de går inn i et forhold med deg. Gi de litt tid til å bli kjent med deg som person først, alt det andre kan man ta senere. Spør de om hva du jobber med, så kan du si det du jobba med før sykdom/ufør ble et tema i livet ditt som et eksempel.

Når de får bli kjent med deg først og ikke problemene dine så er det litt lettere for de fleste å satse hardere på deg.
Vis hele sitatet...
Men slik verden er så blir jo det vanskelig uten å fremstå som en tulling eller løgner. For noe av det første folk spør om når en møter andre mennesker er jo "hva driver du med" som i klartekst betyr "hva jobber du med".

Jeg har forsøkt å svare på forskjellige lure måter på det spørsmålet men det ender alltid i at da blir bare spørsmålet stilt helt direkte senere.

Feks har jeg forsøkt å svare at jeg jobber med å finne meg sjæl, og ellers er jeg friluftsentusiast. Innen to minutter kommer spørsmålet, men hva jobber du med?

Ufør er den jeg er, per idag. Jeg har sluttet helt med å forsøke å pynte på det. Og jeg svarer ærlig når folk spør. Så kan man naturligvis vente med å snakke om årsaken til at man ikke er i arbeid til en blitt bedre kjent.

Min erfaring er at de fleste fort mister interessen når de skjønner en er ufør, men det er egentlig helt greit. For dersom min evt. jobb er det som er viktig for dem, da er det jo ikke de damene jeg er på søken etter. Da ser de jo ikke meg som person men som lønningspose og evt. status.