View Single Post
Sitat av Dough Vis innlegg
Den prisøkningen megleren jubler over tilsvarer en renovasjon av badet, det henger bare ikke på greip. Her betaler man for badet to ganger, den kunstige prisøkningen for deretter å måtte renovere. Det er jo på mange måter svindel selv om det er "lovlig".

Om, det er noe positivt i denne galskapen så er det nye regler som krever tilstandsrapport. Så her vil de ikke slippe unna mangel på badet uansett hvor sminket det er.
Vis hele sitatet...
(min utheving)

Det kan ikke være både svindel og lovlig, det blir en drøy selvmotsigelse. Jeg ser ikke problemet her. Ved mindre man forfalsker tilstandsrapporten ser jeg ikke noe problem med å "flippe" hus på denne måten.

Badet ser unektelig vesentlig bedre ut og er, som megleren sier, "noe man kan leve med" uten å måtte renovere hele badet.

Jeg ser det samme på mitt hus som jeg pusser opp. Nå har jeg tenkt å bli boende her, så jeg gjør ting vesentlig mer "omfattende og langsiktig" enn hva som strengt tatt er nødvendig, men det er ikke tvil om at jeg kunne fått samme verdistigning som jeg gjør nå med vesentlig lavere kostnader.

Det er tilstandsrapporten som sier noe om tilstanden, og huset er bare verdt det folk er villig til å betale. Så lenge Ola Dunk er fornøyd med fine overflater og ikke er så opptatt av hva som ligger under flisene, så er det nettopp det han får.