View Single Post
En bekjent har stått på tilsvarende dose av valium og zopiclone vekslende med zolpidem i årevis. Kun ett inntak og det er for å sove.. Kuttet de ut i noen uker, merket null ubehag. 25mg Sobril tilsvarer 5mg valium. Så jeg tror du er good om du har holdt dosene så lave


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg fikk noen nevrologiske symptomer for litt over et år siden som jeg tok opp med fastlegen da. Ble gjort en standard nevrologisk/motorisk undersøkelse uten noen funn, så det ble likke gjort noe videre. Symptomene var der men de var ikke store eller veldig plagsomme, så det var litt sånn "se hvordan det går".

Nå i høst har jeg fått en skikkelig runde meg angst. Aldri opplevd noe sånt før. Har vært noen belastninger i livet og hverdagen som ble for mye til slutt sannsynligvis. Ble plutselig overbevist om at jeg er sjuk med noe alvorlig nevrologisk. Og angsten gjør at jeg kjenner på tusen ting som jeg knytter til denne sykdommen. Jeg var hos nevrolog for noen uker siden, for å sjekke ut de symptomene jeg fikk da for litt over et år siden. Nevrologen gjorde en litt større undersøkelse enn det fastlegen gjorde, men bare sånn på legekontoret med bevegelser og titting her og der og reflekser og følelse rundtomkring på kroppen. Ingen funn på den undersøkelsen heller. Men for å sjekke det som kan sjekkes med tanke på symptomene jeg beskrev så sa han det gikk an å ta en MR av hodet. Han mente det ikke var noe som hastet så det var ikke noen hastehenvisning til undersøkelsen eller noe sånt. Fikk time i februar til neste år.

Mens dette sto på så ble angsten for mye så jeg fikk først zopiklon for å få sove, og så sobril på legevakten for jeg var helt utslitt. Aldri brukt noe som helst tidligere så jeg har vært litt forsiktig og har vært redd for avhengighet. Jeg fikk 10 stk 7,5 mg zopiklon med beskjed om en halv til en hel for å få sove. Og så 25 stk sobril 15 mg, 1 til 4 om dagen, for angsten. Det er sikkert en liten måneds tid siden nå. Har 2,5 stk igjen av zopiklonen og 4 stk igjen av sobrilen. Ikke tatt mer enn 1 sobril om dagen, og stort sett tatt på kvelden for å dempe angsten for å få sove.

Jeg klarte ikke å vente helt til februar med MR-undersøkelsen så jeg fikk den flyttet frem til denne uken, så jeg har vært på den for noen dager siden. Nå venter jeg bare på svaret på den. Det kan ta 1-2 uker sa hun jeg spurte da jeg var der. Men angsten er helt i taket. Og fastlegen sa jeg måtte slutte med sobril og zopiklon fordi de skal bare brukes helt akutt og ikke over tid. Så jeg stoppet med de i begynnelsen av denne uken. Jeg fikk Zonat (antihistamin) istedenfor for søvnen. Men jeg føler ikke noen særlig virkning av den.

Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg har hatt heftig angst i mange uker nå. Kroppen er helt i spenn hele tiden. Store problemer med å få sove. Våkner med pulsen i taket. Føler meg lam i bein og armer og er ustø og svimmel og føler jeg ser dårlig og sliter med å treffe tastene når jeg skriver og sliter med å treffe når jeg skal taste på mobilen. Mange nye symptomer og en forverring av noe av det jeg tok opp med legen for et år siden. Så jeg vet ikke om det bare er angsten eller om det er noe annet galt med meg som jeg nå merker en forverring av.

Jeg har egentlig lyst å fortsette med sobril til jeg får en avklaring på den undersøkelsen jeg venter på svar fra. Sobrilen gjorde dagene levelig. Men hvis jeg fortsetter å ta dem så er det tomt om bare få dager. Og fastlegen syns jeg hadde brukt det for lenge allerede. Men å ha det sånn som dette i så lang tid kan umulig være sunt heller. Jeg føler både kroppen og hodet er så out of whack nå at det kommer til å ta lang tid å komme seg tilbake til noe normalt, uansett hva den undersøkelsen skulle vise. Er det noe galt med meg så får jeg forhåpentligvis bedre oppfølging enn jeg har fått til nå. Men akkurat nå føler jeg at jeg trenger noe for å klare å fungere.

Sorry for en forferdelig lang rant. Jeg trenger råd om hva jeg kan gjøre. Jeg leser jo om folk som bruker sobril i større doser og over lenger tid. Er legen min spesielt restriktiv eller er alle så strenge på det? Jeg er allerede helt knekt nå, så jeg vet ikke om det går an å synke noe lavere. Flere uker til med dette har jeg ikke lyst på.
Vis hele sitatet...