View Single Post
Dette må jo være tidenes mest diskuterte tema ever, og også ett tema det i mine øyne ikke er vits i å diskutere da musikk er så forpult individuelt, stikk inn i jungelen en eller annen plass i sør-amerika og spør stammefolka du finner der om de foretrekker skrillex eller Pink Floyd.. de kommer bare til å se rart på deg å tromme vidre på hva en slags trommerytme som er the latest and greatest i deres del av jungelen der og da

Denne diskusjonen er bare en fork av "Ungdommen nå til dags"

Jeg f.eks liker ikke moderne hip-hop, hip-hop peaka med Wu-Tang for min del, mens kids på 12-25 år idag kommer til å sitte å nikke annerkjennende om 30 år til hva en slags tulling med ansikttattovering, soundcloud konto og benzo-avhengighet som er the shit blandt kids i den aldersgruppen idag, selv om jeg mener de tar dødelig feil og at fint lite når Wu opp til ankelsokkene betyr jo ikke det at ola på 17 har det samme forholdet til det.

Sitat av shivati Vis innlegg
Jeg synes ihvertfall det. Idag pøser artistene/gruppene ut musikk/album. Kan komme flere utgivelser iløpet av et år. Før lagde de fleste alt selv (skrev det selv) og det gikk som regel et par år å få det ferdig. Men idag er det jo lettere enn før å lage musikk, så det er jo ikke så rart da. Og nå tjener de bra mye mindre på musikken som lages, er jo ikke mange som kjøper cd/lp lenger, inkludert meg (men ikke så rart, da jeg bare hører rock fra 60-70 tallet)
Vis hele sitatet...
Forskjellen er kanskje at for 20+ år siden så slapp man album, gjerne med 12-18 låter på. Idag slipper man låter direkte på nett osv.

Så det kan godt være at artister idag slipper like mange eller færre låter en artister før i tiden gjore, men de gjøre det forløpende, det holder dem relevante og det føles som det er en konstant flyt..
Sist endret av NoillStress; 27. januar 2024 kl. 17:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.