View Single Post
Jeg tviler på at Russland kommer å angripe Norge. De bruker allerede masse ressurser på Ukraina - og kommer til å kollapse hvis de skal yppe på atter en krig. Jeg vil ikke tro at det er enkelt å ta hele Norge via Nord-Norge. Det er for langt og smalt. Og vi har stort sett bare en hovedvei(?) fra Nord-Norge til Trondheim. Det er mer naturlig å ta Finland først, deretter Sverige så Norge. Men russerne frykter nok finnene.

Uansett, hvis Norge skulle komme i krig - så ønsker jeg å flykte. Hovedsakelig pga barna, men det er ikke så enkelt fra Bergen. Det spørs også hvor angrepet kommer fra. Kommer angrepet østfra, så trenger jeg båt for å komme meg vestover. Hvis angrepet kommer nordfra, så rekker jeg kanskje å flykte til Sverige, men jeg antar at det er kjempekø ved Svinesundbroen. Kanskje kø hele veien til Oslo.

I mellomtiden blir det nok kaotisk med info her og der. Veinettet er også ikke så veldig bra. Spesielt i vestlandet (og nord-norge). Men fordelen er at det gjør også saktere for russerne å angripe