View Single Post
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Nå svarer jeg tilbake til det du sa om mine innlegg

Nå handla denne tråden egentlig om legalisering av dyrking, ikke legalisering av kjøp og salg
Så det argumentet ditt falt i grus

Og det med nikotin
Da sier du jo basically at nikotin er gift (noe det er)
Og nei det er ikke noe bedre at man kan drikke alkohol
Hasj har sine risikoer og det samme har alkohol
Forskjellen på de to er at mange unge som røyker hasj blir lett avhengig og akkurat som med mange andre rusmidler og lignende så får man et behov for å finne noe sterkere etterhvert
Noe som da kan være en vei til et liv med tyngre stoffer som heroin og fentanyl og kokain
Vis hele sitatet...
Jeg nevnte spesifikt dyrking.
Ja, nikotin er gift.

Det er så langt ifra sannheten som det kan bli. Det er slik bullshit folk sa på 80- og 90-tallet før internett og uavhengige, troverdige kilder ble en ting.

For meg var det omvendt, jeg begynte med tyngre stoffer som benzoer og opioder lenge før jeg prøvde cannabis og ketamin. Så prøvde jeg litt MDMA, kokain 2 ganger og diverse ADHD medisiner. Disse sluttet jeg fort med da det forsvant så fort og egentlig ikke ga meg noe særlig nytteverdi. Heroin sluttet jeg også fort med etter 2-4 ganger. Får mer ut av 30 mg morfin eller oxycodon enn jeg får av 0.5g Heroin.

Sitat av sjokotroll Vis innlegg
Hvis dere gjør sånn at folk flest har noe å tjene på at det blir lovlig -blir det lovlig.

Enklere sagt en gjort, men så lenge det ikke er noen grunn til å gjøre det lovlig for dem blir det ikke lovlig

Jeg har ingen formening om legaliteten til cannabis, men tenker faktisk å studere statsvitenskap. Er åpen for bestikkelser.
Vis hele sitatet...
Er jo ganske store skatteinntekter å tjene på at det blir lovlig og solgt uten resept på vinmonopolet eller apoteket.
Sist endret av einsteindragon; 25. januar 2024 kl. 16:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.