View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Studio eller hybel? Vel en hybel er det jo ikke, for det er en komplett leilighet med egen alt. En med delt omsorg for 2 små vil sikkert kunne få mange fine stunder sammen med barna i en slik studioleilighet.
Vis hele sitatet...
Greit nok jeg var litt rask der med å kalle det hybel, uansett er det jo ikke nødvendigvis noe mer studio enn en vanlig ettroms. Det er jo poenget mitt her. Å hele tiden pushe grensene for hva som er greit å selge for noe det ikke er. Nå har vi siden 80-tallet snakket nedlatende om innvandrere som bor store familier sammen i en leilighet og polakker som stuer seg sammen på små areal. Og her sitter du i 2024 og rettferdiggjør å oppdra barn på en 23kvm ettroms. Hvor går grensa for denne delte omsorgen, annenhver uke? For når du skriver delt omsorg regner jeg med at denne løsningen fordrer at barnet får litt mer "space" hos den andre omsorgspersonen? Eller er det greit også å være alenemamma/pappa? Nå sier jeg nødvendigvis ikke at det ikke er noen løsning, jeg sier bare at man trenger ikke å selge det som en sånn dårlig løsning. Det legger jo også klare begrensninger på barnets alder. Jeg har som ung ungdom bodd på 30kvm med alenemor, nå overlevde jeg riktignok men det er ikke dermed sagt at det er noe jeg på noen som helst måte kan anbefale hvis ikke man må.

Derav mitt bidrag med forsøk på manipulering med enkel "styling" av uteområdet, alle vet at denne type fotomanipulering skjer men når du legger så utrolig lite innsats i det så vitner det om en megler som gir en lang flying f*ck fordi han har allerede dratt i land sin del av avtalen, nemlig det å få avtalen som megler. Det er dit det norske eiendomsmarkedet er gått fordi de alltid har fått solgt sin sand i Sahara. Men nå svetter de litt for nå må de plutselig jobbe for lønna og får baksmellen for at de selv står som hovedmistenkt etter å ha pushet boligprisene kunstig høyt over flere tiår. Fotografering av eiendom med drone er fort noe som alene koster 10 lapper, det er i mitt hode ett par dagsverk og noe billig utstyr men dette skal de gjøre på så kort tid at de ikke har tid til å arrangere uteområdene på en måte som gjør uteområdene konsekvente på bildene. Det er rett og slett et makkverk av en tjeneste som er levert. Det blir som å rydde vekk spisestuemøblene for å gi mer "space" i stua mens spisestuemøblene fortsatt står stablet med på bildene, og på et annet bilde så står spisestua der møblert, nei det er ikke ulovlig bare en veldig uryddig og tåpelig fremstilling av objektet.

Og en veldrevet bygård eller sameie som har lave felleskostnader det er for mange attraktivt.
Vis hele sitatet...
Naturligvis. Og det motsatte med ekstreme felleskostnader der har du noe av det andre svineriet de holder på med som de selger fritt uten hemninger. Rimelige leiligheter med enorme felleskostnader. Rart det ikke er noen øvre grense der for når man ikke lenger kan kalle det vanlig salg. Lurer på hvor mange desperate "må bare eie" nordmenn som havner i den ulykka der.

Hva folk/meglere skriver for sminke objektet er det mange år siden jeg sluttet smile av. Omtrent annenhver annonse bruker ord som sjøgløtt, de sier ikke at du må være minst 205 cm høy eller stå på stige på balkongen.
Vis hele sitatet...
Deg om det, jeg synes det er ugreit og særlig ugreit at det er grenser for hva som er greit som stadig pushes uten at noen bryr seg.

For selgere er det jo bare å starte så høyt som de tørr, også kan de heller senke prisen om de skyter over mål. Slik har det vært i årevis. Og greia er jo at om adressen er riktig så er det alltids noen som har eller skaffer pengene.
Vis hele sitatet...
Nettopp, og derfor står i hovedsak meglerne selv igjen som hovedmistenkt for de kunstig høye boligprisene.