View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Siden dommen ble som den ble må jo politi og rettsvesen forholde seg til resultatet, og dermed også de som benytter cannabis. Brukere av cannabis trenger jo ikke legge fra seg røykingen, de kan jo selge bilen, og få ennå mer å røyke for.

Men konklusjonen må jo bli at fremover nå må folk faktisk velge, enten å kjøre motorvogn eller å nyte cannabis. For kombinasjonen kan føre til tap av førerkort, heftig bot og evt. fengselstraff selv om faste brukere av cannabis ikke kjører i ruset tilstand men likevel har thc verdier "≥ 0.2 promille".
Vis hele sitatet...
Hvorfor da?
Er ikke det litt dumt å velge et stand som ikke er riktig?
Hva angår rett og galt, hvordan kan man egentlig ta et stand når man bare har dette å velge mellom?
Om man skal være rettferdig så kan man ikke det.

Heldigvis så bor jeg i et demokrati, liker jeg å tro...
Jeg kan velge å snakke ut, få stemmen min hørt og få loven endret.

Det velger jeg å gjøre, uansett hvor lang tid det tar.
Så kan du velge å ikke gjøre noen ting - effektivt stå på siden av hva som er galt.

Økonomi er ikke hinder, jeg har flyttet jeg til familie for å kunne finasiere dette.
Det har kommet til punkt hvor det er en prinsippsak.
Koste hva det koste vil.

Den dagen jeg vinner frem så skal det også rettes krav om erstatning.
Tro meg jeg skal ha tilbake hver en krone jeg har tapt på dette.
For tort og svie, som samene da de rettet oppreisningskrav etter fornorskning.
Jeg skal ha penger for tapt skolegang og generell livskvalitet
Vis hele sitatet...
Jeg er som en klegg på de greiene her.
Jeg har forskning og resultater i fra mer enn en klinisk studie.
Det har skjedd ting i praksis som ikke var tenkelig da disse lovene ble innført.
De trodde de aldri man skulle teste steine sjafører bak ratett, det var uhørt.
Det har vi gjort i dag og resultatene er til å bli veldig, veldig varm av.
Vi vet med sikkerhet at cannabis ikke fungerer slik man trodde da lovverket ble utformet.
Da må det oppdateres.
Sist endret av Lyd-Same; 15. januar 2024 kl. 13:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.