View Single Post
Enemy of the snut
Trådstarter
369
Sitat av Cheese Vis innlegg
Hardware wallet = fysisk minnepenn laget for formålet
Cold wallet = wallet som aldri har vært eksponert for internet.

Det vil altså si at man kjøper seg en hardware wallet men velger selv om man skal holde den kald eller varm. Om du velger Ledger eller Trezor har i grunn ikke så mye å si, det som har noe å si er hvordan du bruker den. God sikkerhet krever kompetanse, ikke utstyr.

Kjøp en av dem (Jeg har Trezor selv) - Bruk dette som langtidslagring av større verdier og hold den kald (Helst kun transaksjoner inn, bruk eventuelt en proxy/buffer wallet) - Husk: Dette er hvelvet ditt, ville du tatt risikoen med å åpne døren til hele hvelvet hver gang du skulle hente penger til en kaffe? Eller ville du tatt ut en sum du kunne hatt i lommeboken og heller kjøpt kaffe derfra?
Søk opp best practices for å lagre nøkkelen fysisk og sikkert.

Du lager så en eller flere hot wallets som er dem du eksponerer for internet, det er her du foretar deg aktivitet som trading, web 3.0 greier osv. Om denne blir hacket så er det ikke verdens undergang fordi du selvfølgelig ikke har så store verdier på en hot wallet.
Vis hele sitatet...
Det er en minnepenn (vanlig USB, Ledger og Trezor) hvor jeg skal opprette en cold wallet som ikke blir koblet til internett - bortsett fra når jeg må overføre selvfølgelig..

Sier seg selv at Ledger og Trezor er best uansett hardware eller cold wallet, da disse er fabrikklaget for krypto..
Men har tidligere brukt

HTML-kode

MultiBit
men ifølge GitHub skal MultiBit være lagt ned (https://github.com/Multibit-Legacy/multibit)..

Er dette en annen wallet jeg kan bruke gratis slik MultiBit var? Gratis og kan være på en minnepenn?