View Single Post
Hei.

Jeg er helt ny og fersk på forumet så dette blir mitt første innlegg. Jeg vả så dum og gjøre meg avhengig av sobril (doser som strekker seg fra 30 mg til opp mot 70 mg på det meste). Litt sporadisk bruk. Har også tatt 2-3 tabletter sporadisk med imovane sporadisk da jeg ikke har hatt tilgang til sobril. Synes personlig imovane fungerer bedre som angst medisin enn sobril. Slapper mer av i kroppen og bekymrer meg mindre. Blir mer følelsesløs hvis det gir mening.

I dag var jeg hos legen og la alle korta på bordet om at legens nedtrappi-ngsplan ikke samsvarte med mitt bruk. Da panikk og den ekstensielle angsten har blitt for sterk så har jeg tatt en eller to piller for mye. I forrige uke endte det på legevakten etter sterke abstinenser. Er det noen som har opplevd det samme etter å ligget på 50-60 mg sobril daglig? Kan man få sterke fysiske og psykiske abstinenser av daglige bruk av imovane 7.5 mg (2-3 tabletter hver dag)? Eller er det mẻ blandingsmisbruk av både sobril og imovane som kan gi utslag av sterke abstinenser. Enden på visa blir forhåpentligvis å starte på nytt med nedtrapping og tettere oppefølging både hos fastlegen og dps som jeg også får oppfølging av. Jeg tenkte å være ærlig med legen og si det som det var istedetfor og ikke si noe og late som ingenting. Gjøre seg sårbar føltes litt ut som "wallk of shame". Er det noen som har noen råd for å komme gjennom benzo h......? Har kost tilskudd hjulpet noen her? Trening, søvn, støtte fra andre mennesker. Virker som mye går på motivasjon og vilje til å holde ut abstinenser både psykisk og fysisk når trapper ned.

Glemte å legge til bruken eller misbruket begynte i februar i fjor. Så har ikke vært avhengig i årevis hvis det kan virke positivt inn på hvor fort systemet klarer å lege seg selv og funke optimalt igjen.
Sist endret av Thong; 8. januar 2024 kl. 16:25.