View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dyrker for tiden en autoflower i den største Biltema undervannet tomatpotten (mener den er på 28 liter), i et forsøk på en enkelst mulig grow. Planten fyller 71 dager i dag, og går helt greit (er ute etter enkelhet, ikke yield), men er i tvil om hvilken PH jeg bør blande næringsløsningen i, da dette blir en kombinasjon av hydro og jord dyrking, og dette finner jeg lite om på nett.

Planten startes i jord, og da er ting greit, men etterhvert kommer røttene ut i vannet, og man ender opp med en kombinasjon av hydro og jord.
Planten har, siden den var rundt 32 dager gammel (antar at det var da røttene nådde vannet), drukket ca 3,8 til 4,5 liter næringsløsning om dagen.

I det siste har jeg tegn på for mye lys (kjører 24/0 for enklest mulig å holde klima stabilt), nute burn (ikke ille), og muligens for lite magnesium, men dissse tegnene kan gå litt om hverandre. Har heist lyset litt for noen få dager siden, og forer den nå med ca 250 ppm Calmag + General Hydroponics Bloom til noe over 400 PPM.

Jorden er Hagelang plantejord pluss blandet med Perlite. Mener jorden har en ph på rett over 6. Jeg har holdt ph på næringsløsning fra 6.4 til 6.6, men er som sagt veldig usikker på hvor jeg bør legge meg med denne grometoden.

Noen som har noe fornuftig inspill på ph i en slik grow?