View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Javel? Du er kanskje noe løs med definisjonen, men velvel det er din frase, du får bruke det som du vil.

For min del så er det ingen god frase, fordi det blir upresist, det spiller heller ikke direkte på en velkjent definisjon eller er en smart måte å sette sammen flere uttrykk til ett. Fordi det er ikke umiddelbart klart hva som menes.

Tankekrenke:. I min verden er det i beste fall en normalisering eller ufarliggjøring av psykisk vold om du bruker det slik du skisserer. Er psykisk vold or terror en krenkelse? I og for seg ja men det også så mye mer. Det er så alvorlig og fører meg seg så alvorlige skader og senvirkninger at her tenker jeg det er best å forsøke å være presis fremfor kreativ.

Og vi må også ta hensyn til hvordan folk flest bruker begrepet krenket på idag. Folk kan føle seg krenket om du mener det motsatte at det de gjør i en sak som de brenner for. Isolert sett knapt noe å reagere på, og egentlig en fin anledning til å få nye synspunkter eller utfordre egne.



Slik jeg ser det var viljen til å være kreativ større enn evnen denne gangen astroman, det er ikke alltid ting sitter på første forsøk. Bare forsøk igjen. Og igjen.

Kreativt språk er alltid gøy, så jeg skal følge tråden, selv om jeg ser på tråden litt annerledes enn du kanskje så for deg. Da kreativt språkbruk er svært vanskelig å kreditere en bestemt person fordi vi kun kjenner vår egen lille boble når det kommer til språk.
Vis hele sitatet...
Kan du plis la være? Dette er ikke det tråden handler om. Lag en tråd om dårlige begreper og kos deg der.