View Single Post
Jeg ønsker ikke noens liv skal ødelegges, la det være sagt!!!
Men det som bekymrer meg er at denne dommen blir presedens og alibi til frikjennelse i mange lignende saker i fremtiden, denne saken vil definitivt trekke til seg oppmerksomhet fra feil hold.
Ingen problem for enhver kreativ kriminell i å konstruere seg opp all slags liksom alibi på basis av premissene i denne dommen, det skulle i hvertfall jeg ha klart, og jeg er ikke kriminell i det hele tatt!
Og bare for å nevne noe, Veronica Orderud, Per Kristian Orderud skulle aldri vært dømt i Orderudsaken, nevner dette for å understreke at
min oppfatning angående beviskravene i disse to sakene ikke harmonerer med hverandre!
Alt for høye beviskrav i denne saken, og alt for lave beviskrav hva dommen i mot VO og PKO angår!!

Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Det triste her er at politiet ble tipset om denne mannen da de valgte å legge all skyld på fetteren.
Hvis noen skal ha skylden her, så er det politiet og kripos som har gjort en så hinsides dårlig jobb. Skulle ikke tro det var mulig å drite seg så jævlig ut.

Det blir jo litt verre å domfelle en person når det har gått nesten 30 år.
Jeg husker så vidt hvor jeg var i går, hvordan i helvete skulle jeg huske hvor jeg var i 95?

Ja, det er fullt mulig han har gjort det. Men hvis det er tvil om at han faktisk har gjort det, så skal han frifinnes.
Og det tror jeg vi alle skal være glade for.

Hvis det er noen trøst for deg, så er livet hans mest sannsynlig helt ødelagt etter denne saken.
Vis hele sitatet...
Jeg husker godt hvor jeg var i 1995.
Med alle kjente og objektive data vi har angående denne saken og tiltalte så mener jeg at det skal dømmes skyldig!!

Sitat av DrDeath Vis innlegg
Nå er det jo ikke verre enn å rote rundt i søpla til den lokale frisøren og legge igjen litt tilfeldige DNA-strå i hånda på personen man dreper.
Vis hele sitatet...
Enig at DNA alene ikke er godt nok, men når det eksisterer store mengder relevant Modus samt at vedkommende ikke har alibi og at han har vært i området så blir det vanskelig å frikjenne han etter min mening.
Husk nå at dette er Karmøy og ikke Mexico City, hvor mange slike potensielle draps og voldtekts menn kan det til enhver tid eksistere på et lite tettsted som Karmøy??
Sist endret av Existensial; 31. desember 2023 kl. 18:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.