View Single Post
Tror jeg spiser det aller meste om jeg får det servert. Det betyr ikke at jeg nødvendigvis liker det, men at det ikke byr meg imot eller er uspiselig. Faktisk hender det at jeg spiser ting jeg egentlig ikke er begeistret for, for jeg leste en gang at mennesker kan trenes opp til å like ting. Rå løk blir for voldsomt for min smak, men varmebehandlet så endrer løken karakter, og bruner man den får den en helt utrolig sødme. Så noen ganger spiser jeg rå løk for å sjekke om smaken min har endret seg siden sist. Ennå blir resultatet det samme, men jeg gir ikke opp.

Og om jeg blir invitert på middag så spiser jeg alltid maten. Selv om de hadde servert stekt alligator med rå løk. Det handler kanskje også om respekt for innsatsen som er lagt ned, både med å sette sammen meny, skaffe råvarer og lage måltidet. Så blir jeg invitert på kalkunmiddag spiser jeg naturligvis kalkun. Jeg bare orker ikke lage kalkun selv fordi for prisen og innsatsen som legges ned så kan jeg lage så mange andre retter som er så mye bedre.