View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har hatt nedtrapping. Spist benzo i snart to tiår. Ble enig med forrige lege på behandlingssteder at jeg kunne stå på 5mg valium fast, så lenge jeg leverte rene prøver. Så skulle jeg få utredning. Det gjorde jeg.

Et halvt år går, legen slutter, ny kommer inn. Uten samtale trapper mennesket meg videre ned, og avbryter utredningen.
Jeg blir så kastet ut av behandlingsstedet(innom en gang i uken vanligvis) og får beskjed om å ta kontakt for ny henvisning når jeg har levert rene prøver igjen.

Jeg røyker hasj, men har kuttet ut det over lengre perioder uten problemer før.
Planen var å kutte rett etter jul..
Grunnen til at jeg ville røyke en mnd til er rett og slett helse.
Jeg har ikke kontakt med noen, bestevennen min på Snapchat heter Team Snapchat og jeg trenger bare å få tiden til å gå en mnd til, til jeg skulle vært av valium 1. Desember, og hasj til jul.

Uoversiktlig og jævlig, beklager. Men det er egentlig hele situasjonen.
Også begrenset hva jeg ønsker å fortelle, da jeg helst ikke vil bli gjenkjent.
Vis hele sitatet...

Takk for svar.
Har full forståelse og respekt for at det er ting du ikke ønsker å informere om.

Ikke uvanlig at det meste er kaotisk og uoversiktlig i slike prosesser som du beskriver.

Tenkte at du hadde vært et år i døgnbehandling, men forstod svaret ditt som at du har gått i en poliklinisk behandling. Noe som forsåvidt er uviktig. Det virker veldig uheldig at du hadde en samtale med noen rammer med legen som slutta og så forandres mye av den nye legen uten å informere deg.
Og det høres veldig uprofesjonelt ut at du hadde en avtale som inkluderte utredning, som det plutselig ikke ble noe av.
Jeg ville nok skrevet en klagesak og sendt den inn. Vet ikke om den kommer til fylkeslegen med en gang, men det er ikke uvanlig at du får et avslag. Dersom det skjer så er det en del av prosessen....send en ny klage/samme klagen på nytt.
Tidligere har det ihvertfall vært en systemisk idioti i at man må forvente en eller to avslag før saken havner på bordet til den parten man i utgangspunktet har ønske om å få kontakt med.

Stå på og hold styrken din på plass.
Bra for deg at du holder deg unna miljøet og slikt. Det krever sin kvinne og mann å finne veien ut av rus og få endret sine handlingsmønster