View Single Post
Min erfaring med psykedelika er at man skaper en intens opplevelse som kan sette seg. Dette kan skje både positivt og negativt. Opplevd mye selv slik du beskriver med cannabis at dette blir som en trigger og man havner tilbake i opplevelsen. Det gir vell mening, ptsd er vell noe slikt, man opplever en intens følelsesmessig opplevelse og i ettertid gjenopplever denne når man blir trigget. Min erfaring er at dette kan trigges både positivt og negativt. Hvis man får en intens positiv opplevelse så kan denne trigges i ettertid og hjelpe i en ellers vanskelig hverdag. Men om en tripp blir bra eller dårlig er vell heller vanskelig å si, da mange faktorter spiller inn. Jeg vill ikke akkurat anbefale å bøtte innpå med psykedelika for å prøve å fikse det, da det kan slå begge veier. D kan bli mer problematisk, men samtidig kan d bli mindre problematisk.

Jeg tenker at kanskje slike ting er en problemstilling i samfunnet. Vi har lite begrep og lærdom knyttet til rus. Annet enn vage begrep som bad trips, ego død osv. Og mindre bruksanvisninger med dypere forklaringer over problemstillinger og løsninger.

Enten hør på andre, ta en pause fra cannabis. Dog er d vanlig å kan oppleve angst når man begynner igjen også.
Yoga og meditasjon er gode verktøy til å hente seg inn i kroppen eller bli mer vandt til å bare observere, å ikke knytte seg til følelser eller tanker. Noe som kan være gode verktøy under en tripp. Anbefaler ikke å se på tv. Heller lytte til musikk og prøve å slappe av. Gjøre det når man er på ett godt sted i seg selv. Samt i en trygg og harmonisk setting. Og kanskje vente med å røyke til etter peaken av trippen.

Men som foreslått over, trolig kan en pause være ett bra alternativ. Jeg bare følte jeg måtte dele noe av min erfaring