View Single Post
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Fair enough. Tallene er et par år gammelt, men har neppe endret seg stort. Og de kommer fra en tidligere stortingspolitiker som nå jobber i NAV, så jeg stoler på kilden.
Vis hele sitatet...
Vel du ga oss jo ingen kilde nå heller. Ikke at det er veldig viktig for min del, da det er fullstendig meningsløst å sammenlikne arbeidsbyrden på vurdering av sosialhjelp og barnetrygd.

Så ikke bare quoter du en for oss anonym kilde, du forsøker å bygge opp en argumentasjon at dersom sosialhjelp har like store administrative utgifter som selve støtten så vil det være likt for barnetrygd. Det er helt feil. Det kan ikke sammenliknes i det hele tatt.

Jeg tror at "de skremmende kostnadene" ved å behovsprøve barnetrygd i beste fall kan ha hatt noe for seg frem til digitaliseringen av offentlig sektor. Idag tror jeg det kun er en urban myth som politikere velger å holde fast på mot bedre vitende fordi de skjønner det vil bli mange sure velgere om de gjør om på barnetrygden.

Nå kan slike søknader behandles maskinelt og automatisk basert på data fra offentlige kilder.
Sist endret av _abc_; 4. desember 2023 kl. 17:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.