View Single Post
Litt artig å lese gjennom tråden. Mange som digget sesong en og mange som syntes sesong 2 var kjedelig. Og så stoppet diskusjonen helt opp fra sesong 3 haha. Husker at jeg syntes sesong en var dødsbra og gadd ikke fullføre sesong 2 engang.

Det er ingen i tråden som har nevnt hvordan AMC rævpulte denne serien. Frank Darabont regisserte og skrev sesong 1. Han har også skrevet knallgode filmer som The Shawshank Redemption og The green mile. Mange av skuespillerne ble med på TWD sesong en utelukkende fordi de hadde en god relasjon til Frank, og visstnok så godtok de lavere lønninger på grunn av dette også.

Sesong 1 var en kjempehit, og AMC så muligheten til å melke serien. Så de sparket Frank Darabont og doblet antall episoder fra 6 til 13 i sesong to. Derfor den var så jævlig kjedelig og alt foregikk på gården. I 2021 så betalte AMC Frank Darabont 200 millioner dollar (ikke at jeg har satt meg så mye inn i det).

Nå er det sykt lenge siden jeg har sett denne filmen men YMC dekket dramaet her https://www.youtube.com/watch?v=DDbi7P93Np8

Om det var noen som lurte på hvorfor denne serien starta så bra men ble total trash.