View Single Post
Sitat av Rapdosbombados Vis innlegg
Han sitter garantert over vinteren, slipper kanskje ut på våren om han er heldig. Selvom jeg mest sannsynlig vil tippe 8 - 12mnd.
Vis hele sitatet...
For å kjøre uten lappen med promille? Det er jævlig strengt. Broren min fikk 2mnd for langt verre ting. Høres ikke riktig ut overhodet.

Sitat av WierdoZ Vis innlegg
Trist lesing. Du skjønner sikkert selv også at han har jo en del rus historikk over tiden. Videre leser jeg at du unnskylder ofte oppførselen hans, noe som er feil. Samboeren din er en voksen person som må stå for egne valg han tar, og konsekvensene er kun hans egen feil, ikke broren eller din ( At du forlot han rusa). Håper han får den hjelpen han trenger så dere kan få en god fremtid sammen. Mitt råd er at du prøver overtale han til behandling/terapi mens han sitter fengslet.
Vis hele sitatet...
Det er ikke min eller broren sin feil at han tok de første pillene. Men han var virkelig ikke våken nok i hodet til å forstå hvorfor han ikke skulle ta fler. Det gikk jo 12t fra siste pille til han ble tatt, så la oss si 15-20stk han hadde fått i seg da siste 24t før det. Spørsmålet er vel hvor høy promilla blir.

Sitat av Fashen Vis innlegg
Bare vente på blodprøver.
Tror nok det dukker opp mere en bare ksalol der.
Og ikke unnskyld han med at broren ødelegger livet blabla.
Han har selv valg alt sammen han er en voksen mann. Kjørt rusa uten lappen flere ganger før dette også.
Typen din har rusproblemer og trenger hjelp/behandling for det.
Du blir ikke så på trynet morgenen etter av 2 ksalol at du spiser 60 til iløpet av par dager.
Pluss de aller fleste kokain brukere har brukt ksalol og andre benzo tidligere. Så du må slutte være så naiv her.
Vis hele sitatet...

Kan hende jeg er naiv, men han tar vanligvis ikke piller. Han har sikkert rørt de pillene her før, men jeg er veeeeldig sensitiv så jeg merker alltid hva han eventuelt er på. Og det her var djevelen selv sitt verk. Han er såklart en voksen mann. Men når han har fått i seg 10 piller + en liter whiskey.. så er det broren som facker han opp med å gi han brett på brett. Han tok en pille seriøst hvert 30 minutt. Hvem gjør det om dem er våken i huet? Gir ikke mening. Han har aldri vært i fengsel før eller glattcelle, så han sliter skikkelig nå. Men han må bare håpe på at anken går gjennom, eller at han ikke forsetter å bli isolert. Jeg vet bare at sitter man isolert fra andre så får man dobbelt dager fratrekk på varetektfradrag ved en eventuell dom.
Sist endret av Allianceofsin; 15. november 2023 kl. 11:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.