View Single Post
Sitat av Cikey Vis innlegg
Du har skriftlig dokumentasjon på at dere hever avtalen, godtatt av begge sider, så da er avtalen hevet. Det er avtale frihet i dette landet så det er ikke noe problem. Det er riktignok en del rettigheter man ikke kan avtale seg bort fra, men jeg kan ikke se at det skal tre inn her, da det normalt er for å sikre rettighetene til arbeidstager og det er du som har hatt ønsket om å komme ut av avtalen.

Det er heller ingen arbeidsgiver med vettet i behold som ville forsøkt å tvinge deg til å stille opp, spesielt ikke om det er 6 mnd til du skulle startet. Da er det veldig mye bedre for dem å forsøke å finne en ansatt som ønsker å være der.
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Mener du at dette er «selvforklarende» nok, eller bør jeg også sende en melding som presiserer at jeg ikke kommer til å starte ved planlagt oppstartsdato? Er bare redd for at det kan bli noen misforståelser, og at de brått forventer at jeg møter opp…

Sitat av EmpireOfTheCats Vis innlegg
Dette ser veldig ryddig ut. Siden oppstart skulle være om seks måneder, så har arbeidsgiver plenty av tid til å fylle plassen du skulle hatt. Sikkert kjedelig å måtte lyse ut på nytt, men kontra å få inn en ansatt som brenner seg ut ila noen måneder så kommer alle godt ut av det. Kudos for å ta situasjonen din alvorlig og prioritere familie��
Vis hele sitatet...
Dette var en «headhunting», så ble direkte kontaktet via LinkedIn. Uansett kjipt, men må tenke på eget beste her nå.
Sist endret av RuntimeError; 13. november 2023 kl. 20:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.