View Single Post
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Ja, utseendet er ikke det viktigste for meg, men kan ikke være direkte stygg.

- Må være normalt god på hygiene, trenger ikke bruke sminke.

- Felles interesser. Viktig. Som fysikk, medisin (inkludert sykepleie), kjemi eller noe i andre kategorier jeg liker. Som kunst, astrologi. Kan også være interesse for døden, så kan godt jobbe innen begravelsesbyrå. Såkalte tekniske interesser altså. Helst ikke noen innen fysiske kategorier. Slik som typiske gutteyrker. Har spesielt mye imot bønder, politi og militæret. Spesielt visst hun er av typen som blindt følger ordre uten å stille kritiske spørsmål og ikke følger sitt eget moralske kompass, men kun gjør som hun blir fortalt.

- Mye Empati og forståelse med psykisk syke personer er grusomt viktig.

- Har eller har hatt psykiske lidelser inkludert rusbruk. Denne er spesielt viktig.
Spesielt stort pluss visst hun også har Aspergers Syndrom eller høytfungerende autismespekterlidelse.

- Har minst normal intelligens.

- Ikke for overvektig. Kan godt veie 70 kg, så lenge det ikke er snakk om fedme.

- Visst kjæresten din blir voldelig så tar du igjen og slår opp med engang. Ingen second chances. Å slå tilbake trenger ikke være bokstavelig talt, men kan være å gå til anmeldelse hos politiet, be om besøksforbud, skrive det på facebook eller lignende.

- Favoritten må være en rusbruker eller tidligere rusbruker med psykiske lidelser inkludert aspergers syndrom som jobber i den kommunale eller statlig rus- og psykiatritjeneste. Eller som jobber f.eks. Hos veldedige institusjoner der hun jobber med å hjelpe andre med samme type problemer. Spesielt tiltrekkende visst hun er lege og hver dag risikerer å miste lisensen fordi hun skriver ut A- og B-preparater til folk med psykiske problemer og kanskje også rusproblemer for å hjelpe de når bla. Det vanlige med Antidepressiva ikke funker.

Eller så personen slipper å kaste bort pengene og heller får det utskrevet på resept hos norsk apotek.
Stort pluss at man har en å måtte svare seg til og ikke bare kan kaste alt i seg som man vil. Får man det utskrevet så kan man også få en ordning der man ikke har alt hjemme selv, men at man får det utlevert (en daglig dose) hver dag av den kommune rus- og psykiatritjenesten. Slik jeg har det nå med min lege og Norspan Plaster.



Er 30 neste måned jeg og aldri hatt sex. Er heller ikke noe som interesserer meg noe særlig lenger.
Har ikke noe med at jeg er stygg eller feit. Har med rusavhengighet å gjøre og har både voldsom angst, aspergers syndrom og Schizoid Personlighetsforstyrrelse. Har nok mest med den nest siste og evt. Siste å gjøre.

Behandling med Ketamin har jeg hatt god effekt av når det kommer til dette. Men det må nesten skje under kontrollerte omgivelser med spesialister på feltet. Og siden rusavhengige ikke får slik behandling kan jeg bare droppe det.
Vis hele sitatet...



Litt vel mye blogpost-stil i kommentaren din og at du som rusbruker ønsker også å finne noen som bruker eller har brukt rus.

Tips fra meg til deg: det er ikke et lurt kriterie å forholde seg til. Hvis du finner noen du liker så kommer du automagisk til å skutte rusen til sides også, gitt at du ikke har et større alvorlig problem. Du kan senere i forholdet meddele din historie med rus, og da finner du ut om hun selv har vært i samme båt, eller om hun har sterke meninger om rus.

Du finner muligens fort ut at det du idealiserte til å være en dag du fikser verdens mest magiske kveld sammen, faktisk blir en indre konflikt der du føler deg som Adam og Eva, og at det føles feil å feede rusbruk til noen du elsker høyt. Hadde du gitt en mollypille til lillebror for å være kul liksom?


Håper du revurderer hvor store krav du setter til andre, og gjerne tenker selv over hvor brede eller snaue kriterier du selv ville falt innunder, hvis andre skulle følgt tilsvarende vurderingskriterier som deg.


Sorry for avsporingen.