View Single Post
Sitat av Unsub Vis innlegg
Ingen i denne tråden vil svare på to enkle spørsmål:
1. Om hamas er problemet, hvorfor var det ikke fred i år 2000?
2. Om hamas er problemet, hvorfor blir palestinske barn jevnlig drept på vestbredden?
Vis hele sitatet...
1. Hamas er vel et resultat av ekstremistene i Palestina. Bevegelsen så kanskje muligheter når de kom til makten.
2.Palestinske barn blir ikke drept på grunn av Hamas på Vestbredden.

De barna som blir drept på Vestbredden (av det jeg har sett på videoer) er de som kaster steiner, slynger steiner på soldater i IDF. Hadde man fått en slik stein truffet i hode, så tviler jeg ikke at man kunne dødd.

Jeg er enig om at det er en skjevfordeling mellom Israel og Palestina. Men hadde barnehage barn angrepet meg med steiner, slynger og kniver så hadde jeg jaggu forsvart meg. Jeg kunne også sagt at "Palestinerne er dumme som ypper seg mot folk som er 10 000x sterkere enn de", men da blir det bare rettferdiggjøring for dette av pro- palestinere.

Sitat av exocytose Vis innlegg
Å fordømme Hamas for at de bruker «menneskelige skjold» gir like lite mening
Vis hele sitatet...
Kan jeg stille deg et personlig spørsmål. Syns du ikke at Hamas burde satt egen befolkning (sivile) foran hatet sitt mot Israel?

Dreper de sivile i Israel, så får de mange ganger hevn tilbake. Det vet de og det har skjedd siden konflikten startet.
Sist endret av IneartheDx; 26. oktober 2023 kl. 14:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.