View Single Post
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Vel, er de i tvil om jeg bruker stønaden slik den skal brukes, altså til mat, så kan de jo bare be om kontoutskrifter fra da jeg har fått stønad tidligere og se om jeg har brukt den til det den skal brukes til.

Hadde de hatt mistanke om at jeg brukte nødhjelpen til annet enn mat så ville de for lengst ha bedt om slike bevis. Eller kun utbetalt i form av matkuponger.

Og stor forskjell på å ha inntekt på 18.000,- og 2 mill i måneden.
Før skatt så har jeg kun ca. 300.000,- i årsinntekt. Noe som er svært lite i disse tider. Spesielt i år med høyere matpriser og strømpriser.

Jeg ser ikke noe sted i de paragrafene at de kan nekte noen uføretrygd.

Jeg er forresten 29, men blir 30 i November.



Jeg bruker 200-300,- for å ha håp om en dag å vinne en relativt stor sum som vil gjøre livet mitt enklere og bedre.

Jeg trenger de dosene for å klare å stå opp om morgenen. Jeg bruker mye mindre nå enn før.

Jeg har også hatt tider der jeg ikke har brukt noe som helst over en lengre periode, og det har bare ført til at jeg har blitt en person uten noen form for håp og mer suicidal enn jeg allerede er.

Jeg ganske enkelt trenger noen dager per måned der jeg har litt kroppslig frihet. Altså fri for angst, depresjon og likegyldighet.



Jeg har utgifter til mer enn kun mat og husleie.
Min største ene utgift er sigaretter. Bruker mer penger på det enn mat. Og så har jeg 6600,- i utgifter til husleie.

Noe som kanskje er lite for noen, mye for andre.
Vis hele sitatet...
Da kan Namsmannen egentlig trekke deg 1000 kr til pr måned. Minstesatsen fogden opererer med er 10400 til livsopphold. Vær glad for at du har 11400 kr å leve for i måneden, tatt i betraktning situasjonen du befinner deg i. Det er tross alt ca 2850 kr pr uke. Burde være mulig å bli mett, ha råd til å dyrke en hobby eller to, kjøpe deg et klesplagg i ny og ne, samt gå ut å spise et bedre måltid en gang i blant for den summen

Med andre ord: mulighet til å leve slik som jeg tror oss andre rundt deg lever.